Gå til innhold

noen som er flinke med verdi på bolig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

vi har pusset opp masse i huset nå, ikke kjøkknet enda, men det kommer. badet skal vi også ta. men må vente litt med det og. men lurer litt på hvor mye taksten/verdien på boligen har økt til nå. sånn ca.

 

huset hadde ikke hvert pusset opp siden 80 tallet. listene og veggene var ikke gjort nøye. mye slurve feil.

det i alle rom.

 

stuen var gammel og sliten, tapeten hang fra veggen og hadde løsnet flere steder.

vi har nå rivd disse veggene, satt opp panel vegger, lagt nytt gulv, listet alt som skal listes. vi har rivd pipa og bygd den opp igjen, tatt stein på pipa. stua er blitt et fint rom som alt av interiør og farger går sammen.

 

ganggen var gammel sliten masse malingflekker, lister som ikke satt fast. gammel tapet. trappen har vi pusset ned og lakket. den er nå ganske fin og har fått et nytt utseende..

veggene er rivd og fått panel på veggene. vi har rivd det gammle taket. isolert under og lagt nytt tak. lister og alt henger sammen.. pusset vindu og malt rammen på nytt.

 

yttergangen hadde liten plass, fæle farger, og stygt gulv.

vi har fjernet skap, fått bedre plass, malt veggene. byttet lister. byttet ut gulvet alt i rommet passer sammen.

 

barnerommet, var slitent. tapeten var løs på veggen. veggene hadde mye støv i seg. gulvet hadde masse flekker,

vi har byttet ut veggene rivd de ned og satt opp spon plater, disse har fått tapet på seg og maling. gulvet er helt nytt. vi har rivd et skap for bedre plass. listene er fine og passer bra inn på rommet.

alt henger sammen her og.

 

rommet vårt skal vi ta snart. bare vi blir ferdig med det vi gjør.

rommet vårt får lyse farger, ny panel nye vinduskarmer. alt nytt

rommet er nå slitent, tapeten henger fra veggene. mye malingsflekker. ikke gulv overalt.

 

når vi kjøpte huset hadde huset en takst på 890.000.

vet hagen ikke teller for en hus takst. men denne har vi også begynt og rydde opp i. fjerning av gammle busker. og slikt.

 

noen som vil hjelpe meg med og anså hvor mye huset kan ha økt i verdi. ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke svaret på spørsmålet ditt, men ville bare si at kjøkken og bad er de mest ulønnsomme rommene å pusse opp i forhold til verdiøkning på huset. Rommene er dyre å pusse opp og du vil sjeldent få igjen i verdiøkning det du har lagt i oppussingen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig å si uten å vite område osv.

Når det kommer til vanlig oppussing så øker ikke dette verdien mye, pga smak og behag osv. Men er det snakk om type renovering, nødvendig oppussing så kan dette øke verdien mye.

 

Vi har kjøpt et hus til ca 100 000 mer, dette huset driver vi nå å totalt renoverer, kommet et stykke. Her er det snakk om etterisolering, nytt elektrisk, nytt bad, ekstra bad, nytt kjøkken, påbygg på til sammen 80kvm, nytt tak, nye rør, garasje,terraser, osv osv....da snakker vi en verdiøkning på 1, 5 mill minst når vi er ferdige i følge megler vi har snakket med, muligens mer.

Men da har vi brukt mange hundre tusen på det, mange hundre arbeidstimer osv.

 

Med mer vanlig oppussing så øker dette også verdien, men ikke så mye mer enn de faktiske kostnadene ved å pusse opp, så det er ikke mye å hente. Det er en grunn til at meglere nå sier at visse ting lønner det seg ikke å bruke tid og penger på før et boligsalg i dagens marked, folk pusser gjerne opp selv. Å legge et nytt gulv, ny tapet, panel osv er ganske lett og koster ikke all verden, men er det snakk om vinduer, tak, vegger, elektrisk anlegg, våtrom osv, da er saken en annen.

Kjøkkeninnredning er heller ikke mye å hente på i dag med tanke på verdi, fordi kjøkken er ganske rimelige og avhenger av smak i dag, så å bruke penger på feks ny kjøkkeninnredning med tanke på salg er bare tull.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tippe ca. 200 000 mer verdt.. det er jo slik at ny opp-pusset kjøkken og bad gir mest verdiøkning..

Men høres ut som dere er på god vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja. kjøkken og bad har høyest verdi men også høyest kostnad for og gjøre noe. så har ikke blitt prioritert enda.

 

vi skal pusse opp bad og kjøkken bare spare litt penger først. ikke kjent for og være billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja- er lurt å spare opp så man ikke trenger å låne så mye.. har selv pusset opp leiligheten min med god hjelp av ex`n og familie, økte verdi med 200 tusen etter maling i alle rom og pusset opp bad.

Nå er barnerommet og ny kjøkken innredning på plass- tipper samlet økning hos meg er på ca 350 tusen( spent på ny takst)- da har jeg kun brukt 60-70.000 tusen, ikea kjøkken og lite bad..

 

Men dette er jo snakk om en leilighet i en småby- var 80 talls stil og dårlig tapet/liste arbeid her og.

 

Lykke til med verdiøkningen!

 

13.47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull å si at kjøkken og bad er de minst lønnsomme rommene å pusse opp. Det er faktisk så tull at jeg blir oppgitt over at folk kan synse slik uten å ha peiling.

Kjøkken og bad er det du må pusse opp hvis du vil øke verdien på huset ditt. Det er det folk legger vekt på. All annen oppussing er "make up" oppussing som i tillegg til å være billig, er slikt eventuelle kjøpere tenker de kan gjøre selv. Grunnen til at jeg nevner kjøper er fordi det er markedet som bestemmer verdien på huset.

 

Hilsen megler.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ikke meglerene spesielt samstemte... Da vi skulle selge fikk vi beskjed om at det ikke var vits å pusse opp badet. Nettopp fordi fordi folk er litt sære på bad og vil ofte pusse opp uansett. Dessuten er det dyrt og en får ikke igjen det en legger i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da jeg pusset opp mitt hus for 300 000, så solgte jeg det for 1 250 000 mer enn jeg ga for det etter ett år.

Da pusset vi opp bad og kjøkken i tillegg til maling på alle overflater.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på hvilken tilstand badet er i det da.. om det er gammelt og stygg/ødelagt innredning bør man jo absolutt pusse opp.

Skal bad/kjøkken pusses opp før evt salg bør det jo også gjøres salgsvennlig da,moderne og lyst.

 

Er det ok kan en evt. kjøper ta stilling til om de vil pusse opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...