Gå til innhold

hvilke rettigheter har jeg og har arbeidsgiver styringsrett og kan endre på alle vakter?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 28 og har blitt 50% sykemeldt fra mandag av. (jeg er 100% ut denne uken), pga masse kynnere og søvnproblemer.

 

Jeg har egentlig en 3 delt turnus som jeg følger, men siden jeg er gravid jobber jeg nå bare dager og kvelder.

 

Legen min vil at jeg skal jobbe halve dager for å minske stresset, og for at jeg skal få kortere dager istedenfor å jobbe færre dager og hente meg inn på fridagene.

 

Når jeg fortate sjefen dette babler han om at det er veldig problematisk, og spør meg om hva forskjellen er om jeg sitter på jobb eller hjemme, han er tydelig irritert over at jeg har putta han i en kinkig situasjon.

Han skulle nå sjekke på arbeidsplanen etter mye om og men og se hvordan han kunne sette meg opp.

 

Kan han trikse og mikse sånn? Har jeg ingenting å si?

 

Kan legge til at han har siden jeg fortalte jeg var gravid vist ekstremt lite hensyn, og jeg synes det er veldig ekkelt når han kommer inn til oss på jobben. det knyter seg i magen for han er så lite imøtekommende. (gjelder ikke bare meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...