Gå til innhold

jaja.. da har jeg som sprute om hjelp ang. slankepiller vært hos legen i dag :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

skulle søke om å bli henvist til vurdering for operasjon for å fjærne overflødig hud samt å redusere brystene..

det gikk visst ikke veien :(

 

jeg må gå ned 17 kg til!!! pga bmi..

 

jeg har allerede gått ned 50 kg men der har vekten stått bom fast i snart 3 år..

 

legen sa også at de fleste han så med min bmi var mye større enn meg men at det ikke hjalp uansett siden de bare ville få søknaden i retur..

 

så da må jeg altså slanke meg enda mer.. :(

jeg trener hard 3-4 dager i uka spiser bare sunt men vekta står bom fast uansett..

 

men siden det er feilmedisinering som har gjor at jeg gikk så mye opp og dermed også en direkte årsak til at jeg ønsker denne operasjonen så har flere fortalt meg at jeg kan prøve å gå veien med en advokat også..

har faktisk tenkt tanken før..

 

men skal uansett gi det litt tid med slanking først..

 

men nå er jeg desperat etter råd!!!

som sagt så både trener jeg og spiser sunt så ikke aner jeg hvordan jeg skal klare dette.. :(

jeg er alenemor så det er begrenset med tid jeg har også.. heldigvis har jeg en snill mor som hjelper meg å passe barnet så jeg får trent noen dager i uka.

 

kom med ALLE deres råd nå damer!!!

alt fra typer kosthold til livstilsprogrammer til slankepiller!!

nå er jeg virkelig villig til å prøve ALT!

 

bortsett fra lavkarbo. :S for det krever rett og slett for mye av meg tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd GI-mat, da? Det er langt fra så krevende som lav-karbo, men gir egentlig like god effekt! Får opp forbrenningen, blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det har jeg aldri hørt om..

hva går det ut på? har du noen gode linker?

 

har også vurdert grete roede kurs.. noen som har erfaring med det?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er elendig på slanking, så jeg har ingen gode tips :(

Og dette er litt på siden av spørsmålet ditt, men hva er kriteriene for å få innvilget brystløft/reduksjon og fjerning av hud? Jeg skal til legen i slutten av måneden for å søke, men aner ikke om jeg er kvalifisert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11.53 her.Prøv fedon Lindberg sine hjemmesider. www.fedon.no

 

Egentlig er hovedprinsippet å holde insulinproduksjonen nede og jevn, og på den måten få bedre forbrenning. Ganske enkle grep, og det gjør allverdens forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ha en bmi på høyst 25. til nød opp til 27 men det er skjeldent de vurderer det.

det kan gå ellers hos private klinikker, men da må man jo betale selv også.. og jeg har ikke 40.000 å bruke på sånnt.. :(

 

 

min bmi er på 31!! enda jeg faktisk ikke er feit.. ja jeg er jo stor.. men langt i fra feit!

tom legen sa jo at jeg så ut som en ung og frisk jente.

jeg har aaaldri hatt høyt blodtrykk eller blodsukker.. ikke engang da jeg var på mitt største (138 kg)

dette er såååå irriterende!!

 

blir så lei av folk her inne også som komenterer at jeg måååå være smellfeit med den bmi'en.. jeg er 166 høy og veier 86 kg..

har nesten lyst til å bare legge ut et bilde av meg her så kan de få se selv..

 

 

men jeg SKAL ned til den bmigrensa!

om jeg så må bli anorektiker igjen.. noe jeg var før jeg ble satt på de idiotiske medisinene.. :/

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, jeg synes skikkelig synd på deg. Så utrolig flink som du har vært, så var nok dette en skikkelig nedtur.

Jeg tror nok det eneste som hjelper deg, siden du allerede spiser sunt og trener, er å gjøre noe helt nytt for å "sette i gang" vektnedgangen igjen.

Jeg vil absolutt anbefale lavkarbo. Det kan godt være at du har en kropp som er ømfindtlig for karbohydrater siden du veier 17kg for mye selv om du trener og spiser sunt.

Det er litt stress å komme i gang, men når du er i gang, så går det av seg selv. Du er sikkert vant til å telle kalorier alikevel, så da er det bare å se litt på karbohydratene også.

Du trenger jo ikke gå for den ekstreme varianten, ketolyse. Bare redusere på karbohydratene i maten generellt.

Rugsprø i stedet for brød.

Grønnsaker i stedet for potet, ris og pasta.

På iherb.com kan du kjøpe magic noodles eller magic rice. Dette er geniale produkter for å bytte ut pasta og ris. Null karbohydrater og null kalorier faktisk.

 

Lykke til!

Måtte rettferdigheten seire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 170 høg og veier 86, men har også en bmi som er høyere enn jeg vil. Vil ned 15 kg hvertfall. Var 70 kg da jeg ble gravid, og når jeg var høygravid viste vekten 105!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at dette er frustrerende. Det er imidlertid ikke forsvarlig å operere på overvektige personer. Det er en forhøyet belastning på hjertet ditt. Det er ikke noe særlig å være kirurg, når pasienten ikke overlever operasjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi

 

Jeg hadde en venn som fikk noen slankepillere med legen sin for å gå ned i vekt. Det er kanskje sann 1-2 år siden, så jeg husker ikke hva de hett.

De gikk ut på at hun mistet litt av matlysten og måtte ofte på do eller noe sånt. Men jeg tror en må ha ganske høy BMI for å få disse tablettene. Men de FUNKET, hun raste ned i vekt...

 

 

Jeg vet også at disse pillerene er for salg i apotek i noen land (Thailand, Tyrkia) ,, men tror kanskje det er ulovlig å ta de med hjem til Norge?!

 

Uansett, rådfør deg med legen om disse tablettene eller søk på nett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei den ser jeg jo.. men hva med en vektløfter da? bare for å sette det på spissen..

den vil jo gå som overvektig uten et gram fett for mye..

hvordan ville det stille seg da?

 

jeg er faktisk ikke så sykt stor.. jeg vet jo også at det høres merkelig ut og det virker som jeg er totalt blottet for selvinnsikt..

men jeg er ikke større enn vennene mine som veier rundt 75-80.. noen av dem er t.o.m større enn meg! altså deres trange klær er forstore til meg..

jeg fatter ikke hva denne vekta kommer av!

 

 

jeg skal prøve alt jeg.. ingenting sukker ingen karbohydrater ingenting fett.. skal rett og slett slutte å spise tror jeg.. det er jo tydeligvis det eneste som kan hjelpe..

 

hvordan smaker disse alli pillene da?

jeg har prøvd noen sånne "slankepiller" før men jeg har ikke klart å svelge dem engang fordi de stinker og smaker så forferdelig at jeg brekker meg..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være wellex eller reductil da..

 

Jeg fikk reductil av legen min, da jeg hadde bmi på 27. De fungerte veldig bra for meg, mistet søtsug og mye matlyst. Men nå er disse tatt av markedet i Norge fordi de har funnet noe som ikke er bra med de.

 

Men det jeg vil si er at jeg slanker meg igjen nå (har nettopp fått nr 2) og det tok ikke lang tid etter jeg startet å slanke meg at jeg mistet søtsuget. Og merker også at jeg kan spise mindre og mindre til hvert måltid når jeg passer på å ikke spise meg stappmett hver gang. Og jeg går ned nå også :) Det går litt saktere enn med reductil, (for reductil opprettholder også forbrenningen) men nå gjør jeg det uten å dytte i meg noe tull. Jeg skeier heller ikke ut med godteri i helgene for da kommer søtsuget tilbake og jeg sliter mer, unner meg kake i selskap og er ikke hysterisk på det da.

 

Vet det er tungt i starten, men for en lykkefølelse når du ser det går. Ønsker deg også masse lykke til. Du klarer mer enn du tror :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg spurte legen om nettopp dette.. men han mente at det ville føre til vektøkning igjen så fort jeg sluttet på dem.. han hadde mer tro på en varlig løsning i kostholdet.. men det driiiiiter jeg i skal jeg være ærlig! bare jeg kommer ned så jeg kan få den operasjonen så er jeg fornøyd jeg.. uansett om jeg må kappe av meg beina for å bli noen kg lettere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn og spar,- fra 100 til 1000 kr måneden, etter hva du kan, ønske penger til bursdag og jul,- og spar til operasjon på priv.klinikk. I mellomtiden fortsetter du og leve sundt og trene.

 

Mulig du trener så enisidig at kroppen har vendt seg til treninga? Variasjon er viktig mtp vektnedgang. Både mtp varighet, intensitet og om det er styrke, kondisjon osv....Kroppen lurer deg når du trener det samme hver gang/regelmessig. Den greier og spare inn på energiforbruk der den kan..Trist, men sant..

 

Hva slags jobb har du? Sitter du/står stille mye, så er 1 time trenign om dag faktisk ikke så veldig mye aktivitet...Prøv og øk hverdagsaktiviteten også. Sykle og gå så mye som mulig istedet for bil. Selv om det vil ta 1-2 timer lenger tid.

 

Og noter hva du spiser og drikker. Hver en smule,- bare skriv det ned,- uten og tenke på det, og gjør det i et par uker...Så kan du sette deg ned og lese hva du spiser, når,- og kanskje bli overrasket...Plutselig har man vel mange never nøtter i løpet av uka, litt vel mange ruter sjokolade, eller glass med vin....Bare som eksempel..

 

Uansett, spar, fortsett sunn livsstil, prøv og forbedre livsstilen og samme hvordan slankinga går vil du være sunn og frisk og ha råd til operasjon om 3-4 år:o) Det er lite sett i det lange løp..Brukte selv 3 år på 17 kilo, men de har holdt seg borte i 5 år nå:o) Livsstilsendring litt etter litt,- så har ikke slanket meg en dag egentlig:o) Og de 3 (litt over det) var absolutt verdt den vekta jeg har nå:o) SÅ og bruke 3-4 år på og lære seg sunn livsstil og spare til et bedre liv,- det synes jeg du bør greie:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13.18 er HI

 

og som jeg har skrevet før så er det ikke søtsug og store prosjoner som er problemet i det heletatt..

 

jeg spiser ikke godteri. drikker ikke brus.. spiser ikke spesiellt mye.

men vekta går ikke ned uansett.

 

jeg kan vise dere en typisk dag:

står opp. drikker et glass vann spiser et wasa sport+ knekkebrød med magerost.

lunsj salat (isbergsalat,agurk,litt mais, og litt tunfisk.)

formiddag 1 eller 2 knekkebrød med samme pålegg som over.

 

middag er som regel kylling eller fisk. har nå de siste ukene kuttet ut poteter og ris og heller byttet dette ut med salat og grønnsaker.

 

drikker litt appelsinjuice og på mandag, tirsdag og onsdag (som jeg trener relativt hardt fra kl 21-22) drikker jeg 2 dl sjokolademelk etter trening. disse dagene spiser jeg heller ikke middagen før etter treningen. rett og slett fordi jeg alltid blir sulten etter trening og ikke kan legge til enda et måltid egentlig..

 

får jeg lyst på noe godt lager jeg meg smoothie med bringebær blåbær eplejuice og bittelitt ananas.

 

 

dette MÅ da være bra?

jeg burde da gå ned i vekt med denne løsningen? men det gjør jeg altså IKKE!! vekta står BOM fast.. kan variere fra 84 til 88 noen ganger.. faktisk i løpet av en dag. men utenfor dette beveger den seg aldri.. :(

 

nå er jeg virkelig oppgitt.. :(

kan noen komme med inspill på hvordan rutinen min ser ut kanskje?

 

 

og tusen takk for gode svar sålangt ;)

 

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faste måltid,- HVER dag, er viktig,- også de dager du trener. Og hadde nok vært bedre og trent mandag, onsdag og lørdag ELLER søndag..Ikke tre dager på rad...Mye bedre effekt om kroppen får hvilt mellom,- man greier da og trene hardere neste trening,- og slik få bedre effekt.

 

Og likevel vil jeg repetere rådet om å skrive ned absolutt ALT du spiser og drikker..HVOR mange glass juice (er mer kcalrikt enn cola pr dl), hvor mye har du i smoothie, et lite yoghurtbeger, en dl juice, en banan, noen jordbær og en pære,- det er supersundt,- men ganske mange kcal, tror et glass sjokomelk er mindre kcal (og det beste man kan drikke etter trening! Ser du følger det rådet. Supert)

 

Om du virkelig spiser så lite, så tror jeg at kroppen setter seg på sparebluss de dager du trener,- SÆRLIG om du trener det samme på mandag, det samme hver tirsdag, en annen type hver onsdag osv....Kroppen kjemper for og holde på vekta, og de dager du trener så vet den hva som kommer og regulerer ytelsen etter mat inn og krefter ut..Om du skjønner hva jeg mener. Og ellers i uka også, synes det er fryktelig lite mat.

 

Jeg er NN ovenfor siste svaret ditt HI..JEg som gikk ned 17 kilo på 3 år...Jeg trener 30 min til 1t15 min hver dag. Jeg spiser bare frukt til frokost kl 0600 (1banan, et eple og en appelsin f.eks) og det samme til lunsj kl 10 00..Kl 1200 spiser jeg 4 knekkebrød med masse pålegg..Ost som regel:o) Og 1500 spiser jeg så mye middag jeg vil.4 pannekaker, eller 2 porsjoner pasta med kjøttsaus,eller 4 poteter og 3 kjøttkaker ei øse ertestuing og saus,- som eksempler..Kyllingfilet,- 2 stk med ulikt tilbehør. Drikker vann hele dagen...TIl kvelds ei brødkskive og en god morgen og 2 glass melk eller juice..Dette er mye mer enn deg.Og jeg holder vekta. På fredag og lørdag er det i tillegg vin, sjokolade popcorn og potetgull, så mye jeg vil,- men ETTER meiddagen, som da spises i 1800tida.....Før den tid er det vanlige, sunne måltid. Og ja, en ting til, jeg sitter 8timer på ræva på kontor på jobb 5 dager i uka.....

 

jeg tror 1) spis mer og mer variert.

2) hold faste måltid, hverdag som helg

3) tren annenhver dag istedet for flere på rad

4) ikke gi opp. Du lever sundt, og det er til syvende og siste viktigst,- også mtp fremtidig operasjon og tanke på og komme seg tilbake til form og tåle den best mulig. Og ikke minst, få et langt og godt liv sammen med barn og barnebarn:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spar heller og betal for operasjonen selv. Da slipper du krav om å gå ned et bestemt antall kilo, når du står stille så lenge høres det jo ikke særlig lovende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grete rode kurs- sunn vanlig mat og motiverende møter!

 

Lykke til kjære deg, du har klart det før, og du kommer til å klare det igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei HI.

 

Jeg tror nok at du må begynne å tenke på lavkarbo selv om du tror det blir mye jobb for deg. Jeg tror, ut fra det du sier, at du er insulinresistens. Jeg ville gått til legen igjen og bedt om å få ta blodprøver av insulin og C-peptid fastende (og stoffskiftet, det er jo greit å vite også). Ut fra de prøvene kan en få en ganske god pekepinn på om du er insulinresistens, og er du det, må du ikke finne på å gå på Grete Roede, da må du på lavkarbo. Det er ikke så vansklig å følge, men det krever en omstilling av måten vi er vant til å tenke på i Norge. Vi spiser jo veldig mye brød og annen stivelse. Det kan være lurt å f.eks se på oppskrivter fra andre land og tenke at maten en spiser skal være minst mulig tuklet med. Fordelen med lavkarbo er at hvis du gjør det riktig vil du alltid ha effekt av det, for det krever ikke noe fra insulinproduksjonen i kroppen, slik som vanlig norsk kosthold gjør.

 

Jeg ville heller ikke tatt operasjonen privat, jeg ville fulgt legens råd, selv om det er kjipt å tenke på nå. Det er flere grunner til at det er slik, og det er det beste for deg som pasient at du har et godt utgangspunkt før du skal opereres, da både mtp komplikasjonsfare og resultat.

 

Håper at det går din vei og at du kommer deg ned, masse lykke til :)

 

Elisabeth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for forslag.

Legen tok noen blodprøver i dag. for han syntes også det var en god ide før eventuellt grete roedekurs osv..

jeg vet at det er veldig dum å trene tre dager på rad men dette er den ENESTE muligheten for meg til å få barnevakt.. så da tar jeg den muligheten.

mamma er selv bare 42 år og hun har en stor omgangskrets og mange ting å gjøre så derfor har hun ikke mulighet til å passe ham annet enn disse tre dagene.. siden vi bor på et meget lite sted er det nermest umulig å få andre til å passe ham også. ikke har jeg råd til å betale så mye til folk heller. går foreløbig hjemme siden gutten bare er 7 mnd, men skal begynne på skolen igjen til høsten for å fullføre en utdannelse.

 

jeg har heller ingen mulighet til å ta operasjonen privat siden jeg ikke akkurat har råd til å spare så mye.. det jeg sparer sparer jeg til guttungen og det er viktigere enn en operasjon som jeg trossalt kan få dekket om jeg jobber hardt nok..

 

men det er et slit..

iallefall siden jeg VET sååå godt at hele dette problemet skyldes en idiot av en psykiater som satte feil diagnose på meg og dermed ga meg medisiner som økte vekten min fra 45 kg til 120 på under 6 mnd...

og siden diagnosen var feil så funket jo ikke medisinene engang..

 

jeg slet med anorexi og de fikk meg opp fra 38 kg til 45 og jeg haaatet meg selv! følte meg sååå feit! enda jeg da var syltynn.. men da jeg bare gikk opp og opp forsvant anorexien også for jeg ble bare borte. neddopet konstant og da ga jeg opp. jeg gadd ikke lenger la være å spise siden vekten bare økte uansett.

medisinene fucket opp hele stoffskiftet mitt, gjorde så kroppen holdt på alt vann, ødela forbrenningen, OG økte matlyst og søtsug.

bivirkningene hang igjen leeenge etter jeg sluttet på medisinene også.

jeg sluttet da vekta nådde 138 kg. da fikk jeg nok!

men enda tok det nesten tre år før ting plutselig kom tilbake til normalen og jeg raste ned 50 kg på et blunk..

 

de medisinene unner jeg ingen!!!

 

siden dette er hovedgrunnen til at det er som det er så kan jeg faktisk få igjennom saken min via en advokat tror jeg.. så jeg tenkte å skaffe meg en rådgivningstime..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal du ikke bli anoretiker igjen!!!!

 

Jeg forstår veldig at du er frustrert over å ha gått opp så mye, men prøv heller å være stolt over å ha gått ned så mye. Syns du har vært kjempeflink!!!

 

Grunnen til at jeg lurte, er fordi jeg (etter 4 svangerskap) har noe løs hud på magen, og puppene henger ned på navlen. Derfor skal jeg søke brystreduksjon/ løft. Jeg er 1,57 m og veide 69 kg en stund. Nå er jeg nede i 56 kg, men har som sagt løs hud som jeg ikke klarer å stramme opp med trening.

 

Men lykke til, det ordner seg snart, skal du se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har gått ned 50 kg fra 138? Dvs at du veier 88 kg? Og legen sier du må ned 17 kg til før du får slankeoperasjon...? Hva skal man med slankeoperasjon om man veier 71 kg...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du spiser da nesten ingenting! Og det blir ihvertfall galt om man skal slanke seg. Du må spise for å holde forbreningen oppe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...