Gå til innhold

Hvordan reagere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan hadde du reagert om søstra di hadde sagt at hun ikke ville høre noe mer om graviditeten din, at hun ikke orket høre mer om babyen og ultralyd?

 

Det har jeg nemlig fått høre av min søster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje hun har hørt litt vel mye om det? Eller at hun er misunnelig?

 

Kan være flere årsaker, men vent til hun spør neste gang før du forteller :) Det er stort å være gravid og få barn, men det er ikke alle som bryr seg rett og slett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, man kan faktisk bli luta lei av å høre hver minste detalj for ørtende gang. Anbefaler å snakke med noen andre om baby og graviditet, du har vel også andre ting du kan pjatte om med søstra di?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakt beklager for at jeg har pratet alt for mye om det og forsøkt å skjerpe meg. Ufødte barn er veldig lite interessante for andre enn foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje hun er trøtt og sliten.Man blir det med flere små. Kanskje hun spurte fordi hun følte hun måtte bry seg,men egentlig ikke ha overskudd tul det lange svaret? Hvem vet..du kan jo spørre henne selv. Forstår jo at du blir fornærmet,er nå ikke hyggelig å få den slengt i fjeset. ihvertfall ikke som hormonell gravid;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh.. Så samtalen var noe sånn som det her:

 

søster - Åh, hvordan gikk det på ultralyden i dag?? Vet dere om det er gutt eller jente? Og hvilke navn har dere tenkt på?

 

deg - Ultralyden i dag var sååååå spennende, og blablablablabla. Det ser ut som om det blir en gutt/jente, og det er superstas! bla, bla, baby, bla, bla, graviditet, bla, bla. Av navn har vi tenkt litt på ditten og datten, men hvis det blir en gutt/jente isteden har vi tenkt sånn og sånn. Og så tenkte jeg litt på dette mens mannen tenkte på datt, så vi blir ikke enige om bla, bla, bla.. Og vennina til søstra til onkelen til tanta heter jo blabla, så derfor har vi lurt litt på om det går an å bruke det navnet eller ikke, osv, osv, Baby, navn, svangerskapsplager, legetime, jordmor sa blabla... Osv, osv..

 

søster - GUD!!! Nå holder det med alt babysnakket!! Jeg blir gal!!

 

;)

 

Synes isåfall at det er helt greit at hun sier ifra:D hehe.. Det er jo tross alt søsteren din, og hun bør få si ting rett ut til deg uten at du blir fornærmet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker på meg som om du har litt liten selvinnsikt hvis du virkelig tror at hun ber deg slutte å snakke om babyen UTEN at du har snakket om den!?

 

Ærlig talt... Selv om du TROR du bare har svart på det hun har spurt om, så har nok søsteren din oppfattet det som at du legger ut i det vide og brede om både det ene og andre.

 

Så.. Over til spørsmålet; Hvordan ville jeg reagert? Jeg ville selvfølgelig reagert med å snakke mindre om babyen til henne;p Ganske opplagt vil jeg påstå... Og dersom hun spør om babyen/ultralyden/navnet/jordmortimen ville jeg svart kort og presist på spørsmålet uten utbroderinger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å høre om andres graviditet er faktisk ganske så kjedelig og uinteressant. Ville tatt det til etterretning og snakket om andre ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...