Gå til innhold

Avlastningshjem. Dere som kan noe om dette!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å være avlastningshjem kanskje en helg i mnd.

Har et barn på 5 år, høgskoleutdannet innen helse, enslig, leier leilighet, fast jobb, jobbet mye med problematferd ( men ønsker i utg.pkt ikke et barn med atferdsproblematikk mht. mitt barn).

 

Kvalifiserer jeg ut i fra disse ytre omstendighetene til å være avlastningshjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Bare meld deg som interessert på barneverns kontoret, så har de deg på listen sin. Du kvalifiseres absolutt.

Selv har jeg avlastning for mine to barn ei helg i mnd siden mannen min døde og jeg ikke har så stor familie og nettverk som kan hjelpe meg..

 

Fantastisk at det finnes mennesker der ute som tar på seg slike oppgaver!! Veit ikke hva jeg skulle gjort hvis jeg ikke hadde fått dette tilbudet. Den helgen kan jeg ta igjen tapt søvn og husarbeid og være sosial med venner.. De tre andre ukene kommer jeg meg jo ingen vei etter at vi har kommet hjem fra jobb, skole og bhg..

 

Godt å kjenne at jeg er kvinne og ikke bare mamma av og til også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ta kontakt med barnevernet i kommunen din ;)

 

Jeg er selv besøkshjem for to barn annenhver helg. Er enslig mor til 5 barn (de eldste begynner å bli store/er voksne). Jeg eier selv, men det ble aldri spørsmål om det..:)

Så lenge man har tid og lyst og brenner for å hjelpe andre, og kan levere en prikkfri politiattest, så er det ingen problem :))

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...