Gå til innhold

Hvilken kjøkkenmaskin har dere som baker mye brød/gjærdeig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har en assistent. Helt super. Har 7 liters stålbolle, kan velge mellom eltekrok (god på store, grove deiger) og rulle/skrape (best på små deiger og hvetebakst), samt en plastbolle med ballongvisper til sukkerbrød og marengser. Du kan bruke opp til 1,5 liter deigvæske (ikke at jeg har prøvd fullt så mye), mine foreldre har bakt 4 grovbrød 2 ganger i uka i sin fra de giftet seg for 30 år siden.

 

Før het den Electrolux Assistent, nå heter den bare Assistent. I USA heter den Magic Mill.

 

PS: Både mormors og farmors assistent lever fremdeles i beste velgående...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte maxipacken med alt mulig tilbehør (blender, juicepresse, kjøttkvern, mandelkvern, fruktmoser, pastatilbehør, småkaketilbehør osv) til ca 7000 kr inkl frakt (bestilte på nett). Tror det blir rundt 5000 inkludert frakt for basicpakken

 

11:05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenwood er best!

 

Jeg kjøpte Bosch, har angret fra den dag jeg brukte den for første gang! Utrolig vanskelig å rengjøre, det er så mange kriker og kroker og steder der det kommer deig, så den vil jeg ikke anbefale.

 

At rengjøring er lettvindt er viktig for meg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Armene... Har en Kenwood Major som er super, men til de store gjærdeigene er det bare armene og benken som duger. Baker brød tre ganger i uka med utgangspunkt i drøyt 2 liter væske, og da er det ikke plass i den store bollen engang. Dessuten synes jeg ikke du får samme følelsen for deigen og eltingen med maskin, og resultatet blir ikke like bra. Men det er nå meg;-).

Hvis du primært skal bake gjærbakst hadde jeg derfor som sagt droppet maskinen og brettet opp ermene;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en kenwood Major fra 1968. Den er like sprek som da min mor kjøpte den.....

 

Klarer alle mine behov når det gjelder deig, og har mange andre fine fungsjoner også.

 

Tror jammen prisen var rundt 5000 kroner ny, jeg. Koster omtrent det samme i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kitchenaid, tror den er rundt 5 liter.

Du klarer fint å bake tung deig, men ikke mange brød på en gang.

Jeg er veldi fornøyd! I tillegg e den pen på kjøkkenet;)

Koster vel rundt 6000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kenwood major med ca 6 liters bolle. Elsker kjøkkenmaskinen min :) har stålutgaven til ca 3000 med masse ekstrautstyr, ikke den dyreste til 6000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kenwood. Veldig fornøyd med den. Jeg baker 2-3 brød om gangen og det er god plass.

Usikker på pris, svigermor som kjøpte i gave til meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...