Gå til innhold

Er dette vanlig prosedyre i barnehager, eller har jeg grunn til å reagere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke den som lager mest "problemer" for de barnehageansatte, og ser gjennom fingrene med de fleste småting som skjer.

 

De siste par ukene har jeg forøvrig hentet jenten min litt senere enn jeg vanligvis gjør - men ca 1/2 time før barnehagens stengetid. To av gangene har barnet mitt vært det siste barnet som ble hentet, og da har de ansatte ryddet alle leker og skrudd av de fleste lysene når jeg kommer.

Joda, det ER teoretisk mulig at de sitter i en sofa med henne på fanget og synger sanger etc. denne siste tiden,- men jeg vil anta at de har brukt de siste minuttene på å rydde alt vekk, tømme søplebøtter, skru av lys osv.

 

Er dette egentlig ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns 30 min før stengetid var litt drøyt.. Men jeghadde ikke laget noe nummer ut av det.. Hun får sikkert lov til å leke med andre ting mens de voksene rydder. Burde kanskje ikke slukket lyset da hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så syns jeg de kunne vært ute og ja, en halv time før stengetid skal det ikke se ut som barnehagen er stengt uansett hvor mange barn det er igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke hatt samvittighet til stenge ned barnehagen en halv time før stengetid!! Selv om det bare var et barn igjen - med mindre jeg VISSTE at du var på vei innen 5 minutter;-)

 

Normalt sett nyter jeg tiden med det ene barnet, vi skravler, leser og koser oss sammen. Noen ganger gjør vi smårydding sammen, går med søpla, osv. Dette syns alle barna det er gøy å være med på. Jeg er veldig nøye på at tilstedeværelsen hos meg skal være 100% - ok, kanskje 85, da, på slutten av dagen;-) selv om det nærmer seg slutten og det er bare et barn eller to igjen.

Det er jo da jeg har mulighet til å gi barna det lille ekstra, som det ofte er mangel på resten av dagen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at de ikke hadde trengt å slå av lyset, men de ansatte slutter faktisk når barnehagen stenger. Altså-de skal hjem:)

Skjønner jo at de må begynne å rydde litt før de skal stenge!

Blir jo som dagligvarebutikker det- de rydder, vasker og begynner å telle over kassen før de stenger for de ansatte vil faktisk hjem!

Tror ikke datteren din eller de andre barna i barnehagen har vondt av at de ansatte rydder, kanskje barna får være med og lærer litt også vet du;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hender seg at de gjør det i vår bhg. også. Da blir de ungene som er igjen med på stengingen. Er med å slukker, rydder, kaster søpla osv. Synes det er helt greit at ungene mine ikke har et hav av leker en liten stund. De liker å hjelpe til med stengerutiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er enig i at de ikke trenger et hav av leker den siste halvtimen, og er også enig i at det er bra for barna å være med på stengerutiner.

men syns allikevel vi som jobber i barnehage bær være bevisst på å gi av oss selv til barnet selv om vi er trøtte og vil hjem.

det er jo ofte en av frustrasjonene (iallefall for meg) det, at vi ikke får nok tid til hver enkelt barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun mener at den ansatte kunne sette seg ned med barnet og kose seg litt. Hun ville allikevel ha tid til å stenge barnehagen etterpå;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste halvtimen ryddes det opp litt etter litt. Sånn er det bare. Hvis man ikke liker det kan man faktisk hente ungen tidligere, når det er flere på jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er fint vær så gjør de det slik i vår barnehage. Den som går nest sist, altså den som slutter 30 min før rydder og ordner inne mens den som jobber til stengetid er ute med barna. Så når det da er tid for stengetid så er alle barna blitt hentet ute, og det er strøkent og slukket inne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde dette var helt vanlig. Vi gjorde det sånn når jeg jobbet i barnehagen. Når barnehagen stenger er dagen over for de ansatte også :) Da må de hente sine barn og de får ikke lønn for å bli igjen etter stengetid for å rydde... Kan huske hvor mye jeg stresset for å rekke mine barn når foreldrene var for sene til å hente sine.

 

Ungene var med på rydde, vi hadde flere ryddestunder med barna i barnehagen, det er vel vanlig?? Men de som gikk først fra jobb ryddet ting som søppel osv før de gikk mens de andre ansatte var med barna som vanlig. På sluttet så ryddet vi opp de siste lekene ilag, parkerte syklene osv. Men det var alltid noe å holde på med etter det var ryddet. Noe som var lett å rydde bort som f eks tegnesaker. Da satt vi sammen å tegnet eller leste bok til foreldrene kom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om de ansatte jobbet 10 min etter stengetid?

Hos oss åpner bhg 0730, men første vakten starter 0720, dette for at de skal rekke å kle av seg og tenne lysene i bhg før det kommer barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er i overkant frekt å si at man skal jobbe 10 min over..

Vi kommer 15 min før barnehagen for å åpne, da står det flere utenfor og venter på å komme inn.

 

Ikke aktuelt med enda 10-15 min overtid for å rydde fordi folk ikke klarer å hente ungene sine i tide.

 

Jeg vil ha tid med mine egne barn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...