Gå til innhold

Nå skal jeg ha en slutt på fett hår! Skal ikke vaske det før lørdag morgen!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vasket det i dag før jeg dro på jobb og nå har jeg fri frem til helgen så da får jeg tre på meg en lue og gå med fett hår;)

Er så lei av å måtte vaske det hver dag! Etter helgen skal jeg drøye med hårvask i 6 dager- da måååå det vel bli bra? Har ferie da så da kan jeg gjemme meg hjemme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn har jeg det også vasket forrigår og i dag er det like fett:(

tips taes i mot på hvordan stelle det for at dte ikke skal bli sååå fort fett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har jeg prøvd både vel og lenge når vi har vært på fotturer i ukesvis. Men dessvere - akkurat like fett 2 dager etter det ble vasket alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trr desvere ikke 6 dager er nok til å rette opp flere år med skade. Det blir nok litt bedre, men holder du ut i 2 uker fungerer det mye bedre. Det går også å vaske håret bare 1 gang i uka i en måneds tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei- slutt da! nå har jeg lest så mange innlegg her om fett hår og alle får svar om å gjøre det slik... Fillern-hadde liksom planen jeg nå;)

Jeg kan ikke gå slik til vanlig- det blir _virkelig_ fett! og jeg jobber i hjemmesykepleien så kan ikke gå med noe på hodet på jobb..

Da kan jeg jo bare fortsette å vaske det hver dag da:(

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk bittelitt tørrsjampo akkurat i de dagene det blir fett i mellom de gangene du vasker håret ;) det funker bra for en dag eller to.

 

"leker" du ofte med håret ditt? altså med fingrene i håret?

dette er også i stor grad med på å ØKE fettproduksjonen i hodebunnen .

så klarer du å holde fingrene unna håret kan det også hjelpe ;)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke det holder med bare noen dager. Jeg måtte gå 14 dager, men det funka! Aldri vært plaget siden.. Husk å bruk en god sjampo og. Noen sjampoer gjør håret fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe:) Syns jeg ser jeg står over pasientene mens parykken sklir av:)

Nei-skal heller vaske håret hver dag enn å barbere av alt (igjen-gjort det før)

Dusjer jo hver morgen uansett!

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke gå en dag en gang før håret mitt var fett så jeg byttet sjampo og det hjalp for min del selvom det sikkert ikke hjelper for alle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt og vaske det annehnver dag. Selv om jeg trener hver dag..Blir det skikkelig svett, er det som regel ved ørene og i nakken og jeg skyller (mens håret er oppsatt som det var på treninga) bare med vann der det er mest svett...Etter noen måneder så e rdet ikke noe problem med hårvaskfri dag..De verste dagene setter man opp håret litt, og man bruker tørrshampo el, og det ser ikkes. Nå kan jegiallefall fin dusje håret på fredag og ta meg bra ut på håret på lørdag kveld, og vente med søndag kveld/mandag morgen med og vaske det, uten at det ser "vått" ut :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg å bytte shampo og så vaske det annenhver-hver tredje dag. Juks med litt tørrshampo så "varer" håret en dag lengre (jeg bruker å spraye det i luggen, og sette resten i hestehale, da ser det helt rent og fint ut!). Den shampoen jeg synes er best til fett hår er de fra Aussie (kjøpes på Vita, Cubus), og jeg har prøvd maaange shampoer fra frisør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slet endel med fett hår (plutselig) og da fikk jeg to tips her inne

 

1 farv det!!!!

 

2 bytt shampoo til den grønne sun silk - tror jeg det var.

 

og vimssalabim good bye fett hår.

Hilsen en som MÅ vaske det hver dag av andre grunner!! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan det hjelpe å ikke bruke balsam og bare skylle håret i kaldt vann? Heller gi det en god kur innimellom?

Føne det og bruke minst mulig produkter i en periode?

og riktig shampo har mye å si for håret..jeg merker med en gang en shampo ikke passer mitt hår/hodebunn..er for tiden veldig fornøyd med kms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange tips dere, men jeg har dessverre prøvd det meste...

-farge håret gjør jeg (eller striper det da) og det ser hvertfall bedre ut (syns fortere at man har fett hår når det er mørkt)

-jeg bruker den grønne sun silk. Har prøvd mange andre også, men syns den er best ja:)

- har prøvd uten balsam, men da får jeg ikke børsten gjennom håret selv om jeg ikke har så langt hår nå. Er veldig tykt!

- andre produkter enn shampo og balsam bruker jeg ikke-.har alltid håret i hestehale;)

Men tørrshampo har jeg faktisk ikke prøvd- skal til byen og kjøpe det i morgen:)

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Det kan være hodebunnen som er problemet. At den blir feit og derfor går det over i håret. Men vet ikke hvilken type hud du har?

 

De har også spesial shampoer for fett hår.

 

Og når det gjelder bruk av balsam, så har jeg det kun i tuppene / nederste del av håret. Hvis ikke er det lett for at det blir liggende et slags lag utenpå håret, så det ser fett ut.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10:26 igjen her.

 

Jeg leste også at det kan være lurt å ha kaldt vann i dusjen helt på slutten. Blir det for varmt så blir det også fortere fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest i en artikkel (mener det var kk) at det tar ca en måned og forandre på fettproduksjon i hodebunnen. Så hvis du vasker håret f.eks. annen hver dag i en måned, så vil det gradvis bli mindre fett. Og deretter vil håret "være vant til" å bli vasket annen hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ALLTID hodebunnen som er i ubalanse når håret er fett. Noen mennesker har høyere produksjon av talg enn andre. Det hjelper ofte å få luftet håret( altså ikke lue).

Det hjelper også å slutte med billig drittshampo( les butikk). Kjøp deg en skikkelig shampo for fet hodebunn. Kerastase har en som i tillegg pleier slitte tupper, super om du har langt hår. Finnes også andre som har gode, men denne er den eneste som gir pleie til tupper. Ellers blir håret fort litt tørt av disse shampoene. Bruk ikke balsam, annet en i tupper! Det er her du trenger det!

Husk at det tar fort en mnds tid før produksjonen roer seg.

Hilsen frisøren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...