Gå til innhold

Hvorfor blir man egentlig MOBBET? er det pga utseende eller hva?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Synes hele mobbegreia er sååå sykt ..skulle vært forbudt.

Jeg ble selv mobbet men jeg vet fortsatt ikke hvorfor..jeg hadde ok klær,alltid velstelt,ikke var jeg frekk eller noe sånt og stygg er jeg ikke.

men alikevel ble jeg mobbet i mange år.

Det sitter fortsatt i selv etter mange år. greier ikke stole på noen,er redd mange ggr og vil egentlig leve et godt liv men noe av dette setter en liten stopper for det.

har gått til psykolog og det hjalp masse.er helt annet menneske nå men jeg blir nok aldrig kvitt de tinga mobberne påførte meg..psykisk smerte:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mobberne plukker seg bare ut et offer, det kan vel holde om man har feil sveis en dag. Trenger ikke være hverken stygg, dum eller ha stygge klær for å havne i unåde hos enkelte.

 

Jeg har selv aldri blitt mobbet (har heller ikke vært en mobber, bare så det er sagt), og jeg har tenkt mye på de som ble mobbet på skolen, hva som var galt med dem og fortsatt finner jeg ikke noe godt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at mobbeofre har lav selvtillit i utgangspunktet, og at mobbere har høy selvtillit. Og under mobbingen blir begge delene forsterket.

 

Dette gjelder ikke mobbing som starter på grunn av utseende eller dårlig hygiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i mitt tilfelle stemte ikke dette 21.33. Ok jeg hadde kanskje ikke fantastisk selvtillitt, men den kom ETTER jeg ble mobbet.

 

Og mobberen viste seg å ha store problemer på hjemmefronten, og har hatt psykiske problemer i ungdom/voksen alder.

 

Så jeg har inntrykk av at mobberen har dårlig selvtillitt, og kamuflerer dette ved å hakke på noen som også er "anderledes".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok heller at mobberen har problemer med seg selv, og at personen føler seg bedre ved å mobbe/plage andre. Så mobberen er vell den som har lav selvtillit? Offeret får nok lav selvtillit med tiden, men er ikke nødvendig fra begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ble mobbet av større barn fordi jeg hadde en bror med ADHD og Tourettes syndrom.

 

Ellers bli jo barn mobbet for alt mulig. for klær, utseende, noe de har sagt en gang, lukter, eller bare fordi en har bestemt seg for å mobbe en annen.. så henger mange seg på og så er man inn i en ond sirkel! Det er helt grusomt! jeg er så redd for at mine barn skal bli mobbet på skolen, og kommer til å slå hardt ned på om mine barn blir mobbere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer , men hovedårsaken er nok at ett mobbeoffer er usikker blir "valgt" altså blir sett på som det svakeste leddet i en klasse og så baller det seg på.

HATER mobbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble mobbe gjennom hele barn- og ungdomsskolen, grunnen til at det startet var pga jeg lånte bort fargestiftene mine da jeg var ny i tredjeklasse til en de andre ikke likte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble mobbet fordi jeg nektet å underkaste meg klassens hirearki og fordi foreldrene mine har et arbeid som mange av de andre foreldrene i klassen foraktet (bønder). Neggativt fokus på ting som klær, utseende, uttale, navn osv var bare virkemiddler som ble brukt for å fornedre meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guten min som kanskje har ADHD ferdig utredet om 2 mnd. ..blir mobbet pga han ikke forstår helt den sosiale leken på skolen og har ikke det store ordforrådet som andre andre klassinger har. han blir missfortstått ofte og det blir til at han han blir mobbet .han har fine klær og er en kjekk gutt.har noen venner men dte som skjer på skolen er bare ikke til å tru.

jeg har tatt dette opp og skal i et møte på fredag.

han blir mobbet spesiellt av 2 gutter i gata også privat. hører hele tiden på skolen hvordan de er mot han. i dag feks brukte gutten min over 2 timer på å bygge noe fint av lego men så kom han andre gutten og raserte alt foran øynene på han..skjønner ikke hvofor de må være sånn jeg..

han gutten som mobber han er 7 og er veldig vesslevoksen av seg. prater som en mann,..lærer seg av mora si.

nei fy for mobbing

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fortid som mobbeoffer er som å høre om min egen fortid.

Jeg ble selv mobbet i mange år. Og den dag i dag skjønner jeg ikke hvorfor. Jeg var ei helt normal jente. Var ikke noe som gjorde meg mer annerledes enn de andre, men det var jeg som ble "plukket" ut når noen skulle plages.

Har selv også uttallige timer hos psykolog for å prøve å rette opp i "skaden" som er skjedd. Har også slitt med depresjoner i mange år.

Sliter med å stole på folk, har en tendens til ikke å klare å slippe folk for tett innpå meg. Har derfor få ordentlig gode venner.

 

Jeg håper så inderlig at min sønn ikke skal få oppleve dette, og får håpe at han aldri blir en mobber. Noe jeg kommer til å slå hardt ned på.

 

Ingen barn (eller voksne for den saks skyld) fortjener å bli mobbet. Uansett utseende, bakgrunn, klesstil, o.s.v. Ja, alle er vi ulike på hver vår måte, men la nå folk være som de er.

 

Det burder være nulltoleranse for mobbing! Noe det desverre ikke er. Har selv hørt om foreldre som ikke klarer å innse at deres barn er en mobber. Noe som er synd. Det er ikke bare skolen som skal ta tak i mobbing, foreldrene må også slå hardt ned på slikt.

 

Sorry, dette svaret skled litt ut. Men når det kommer til et slikt tema så blir jeg bare så inderlig engasjert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble mobbet hele barneskolen fordi jeg har lys hud. Ble kalt bl.annet "Blenda" og snømann.. I perioder så skrubbet jeg ansiktet skikkelig hardt så jeg i det minste var rød...

 

Så for meg var det utseende,ja... Hater ansiktet mitt den dag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...