Gå til innhold

Hvor mange ullsett har dere til deres barnehagebarn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler aldri jeg får nok, men ull koster og i tillegg til dette skal han jo ha ny vinterdress og vintersko. I tillegg til vanlige klær som slites jevnlig. Føles dyrt å ha barnehagebarn for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja- det koster å ha barn, men hvor gammel er barnet ditt?

Her kjøper jeg inn 4-6 sett med ullundertøy, men det er det eneste gutten ruker også:) Han går bare med ullundertøyet inne i barnehagen-har ikke bukse og genser over for da smelter han bort! Er jo som oftest varmere inne i barnehagen om vinteren enn på sommeren da de går i shorts og t-shirt... På vinteren har de jo varme på!

De eldste barna her går på skole, så de har jo vanlige klær over, men de vokser ikke så fort så deres klær holder jo lenge:)

Har du nok ull, så trenger du ikke mange ekstra plagg nå fremover:)

Har noen joggebukser og et par pene bukser til bursdager o.l

Gensere kjøper jeg heller ikke særlig av nå fremover:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har 7-8 sett ullundertøy, body og longs.. jenta er to år og har 4 dager i barnehagen i uka..

 

i stede for å kjøpe vinterdress valgte vi å legge mer penger i ulltøy og kjøpte to heldresser av ullfrotte, og la mer penger i høst/vårdress som også skal bruker vinteren.. det fungerte fint sist og vi fikk gode tilbakemeldinger fra barnehagen om at vårt barn var et av de som var mest aktive og var fornøyd og glad og ikke ville inn igjen.. de mente det var mye pga riktig og behagelig påkledning.. har drevet aktivt med vinteridrett og vet selv hva som fungerer og ikke av utstyr.. spesiellt på små barn er beveglighet viktig, stie, tunge og tykke dresser er ikke idiellt selv om de kan virke varmere for foreldrene.. (prinsippet med flere tynnere lag er nesten hellig! poenget er å bevare den varme luften mellom lagene, og et tynt ytterlag holder like godt på varmen samtidig som det er mer brukerennelig..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har 14 ulltrøyer. Ull longser og strømpebukser har hun mindre av. Har 3 eller 4 sett med litt tykkere ull utenpå. Er godt rustet til vinteren. Bruker bare ull hele vinteren. Evt med kjole uten på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi har 4-5 sett med longs og trøye, og 5-6 bodyer. satser på at det holder. Coop har forresten nettopp hatt medlemstilbud på Janus ullsett til 179 kr for trøye og longs. Her hadde de igjen en god del enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 3 ullsett, en ullbody og en ulltrøye. Så har vi tre ullgensere og en ullbukse som vi skal bruke under dressen. Håper det holder:) Viss ikke får vi kjøpe mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også mye ull, har 4 hele dresser, 6 rosa ulldresser kjøpt på apoteket, og div andre ting . har masse ulltøy. Ønsker meg ull til jul og bursdag.

har også Janus ullkjole, og skjørt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 barn

Minste arver endel etter største.

De har vel ca 6-8 ulltrøyer hver

Eldste har vel 3-4 ullbukser..minste har bare 2 tror jeg..må kjøpte litt mer bukser, men har nok trøyer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...