Gå til innhold

FIKK SERVERT BRØDSKIVE MED SALAMI PÅ OBESERVASJONSPOSTEN PÅ ST.OLAV


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer ganske enkelt av at kjøkkenet ikke vet at du er gravid, og personalet på sengeposten ikke ser over maten.

 

Du må passe på selv hva du spiser og ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der jeg lå på sykehuset mens jeg var gravid, ble det servert både røkelaks, salami, brie og sild... Det er bare å la være å spise det man ikke skal når man er gravid, ikke sant? Alle pasientene, gravide og ikke-gravide, får jo samme maten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og for noen år siden fikk en stakkars dame som var gravid med tvillinger servert brie på Rikshospitalet, ble smittet av listeria og mistet begge babyene:-( Etter det kom anbefalingen om å holde seg unna brie ol uavhengig av om den er pasteurisert eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21.28. Nettopp hva jeg hadde logget meg på for å si. TAKK. Du er ansvarlig for deg selv, INGEN andre kan passe på hva du spiser og drikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke farlig å spise jordbær når man ammer, det har de gått bort fra.

Derimot kan det være skadelig å spise spekemat som gravid.

 

Maten lages på storkjøkken, og det tas ikke spesielle hensyn, med mindre det er helt ekstreme tilstander det er snakk om. Man regner med at ellers bevisste mennesker kan passe på seg selv.

 

Forøvrig var det en, som det nevnes over her, som mistet sine tvillinger etter å ha fått listeriainfisert brie på sykehuset. Det var faktisk etter denne saken retningslinjene ble endret til å også gjelde alle mykoster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, når du er på sykehuset så er det minste du kan forlange å ikke få servert mat som er skaldelig for deg, sånn skal stå i papirene og det er tydeligvis noen som ikke har lest papirene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...