Gå til innhold

Hvor mye mer tid bruker du på husarbeid nå ifht før du fikk barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Litt inspirert av et annet innlegg her om hun som vill vasket huset og nytt at det ble sånn i flere dager dersom hun hadde fri en uke:)

 

Jeg tenker bare at folk i jobb uten barn ikke vet hvor godt de har det (nå ser jeg selvfølgelig bortifra den gleden barna gir deg:))

 

Klesvasken blir liksom ikke bare en person til når det kommer barn, dine egne klær blir jo skitne ti ganger oftere også..

Og huset, det er bare så deprimerende at når man har vært SÅ flink og shinet opp så ser det bare like jævlig ut på kjøkken når middagen er fortært...

 

Tror jeg må bruke 10 gangeren nesten, i forhold til hvor mye husharbeid jeg gjorde før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vasker fortsatt bare en gang i uken.

Vel, nesten...jeg vasker gulvet en gang i uken - før bare støvsugte jeg. Og jeg går over doen flere ganger i uken. Bruker også mer tid på å rydde.

 

Men....ikke så mye faktisk. Guttene må rydde alle leker før barnetv - og kjøkkenet tar jeg rett etter måltidene. Jeg rydder alle klær før jeg legger meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan faktisk ikke huske at jeg gjorde særlig husarbeid før jeg fikk barn. Nå føler jeg at jeg ikke gjør noe annet enn husarbeid omtrent ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, garantert ti ganger så mye.

 

Bare tenk på klesvasken.

Og for ikke å snakke om å lage skikkelig middag hver dag. Det gjorde ikke jeg før jeg fikk barn.

Og så kommer husvask, oppvask og rydding i tillegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel.. før kunne jeg vaske en maskin eller to med klær i uka, nå er det oppe i et par om dagen.. (med alt fra håndklær, sengetøy med diverse godsaker på, dresser, barneklær, duker, putetrekk og sofatrekk, bilsetetrekk, vognutstyr.. ja, listen er uendelig lang for hva og hvor mye som blir skittent i løpet av en uke!)

 

før kunne det gå et par dager mellom oppvaskmaskins-rundene, nå går den hver kveld/natt..

 

støvsugeren bor nå på kjøkkenet og blir brukt etter frokost og middag, tar et rask på hele første etasjen annen hver dag ca.. vasker gulv en gang i uka, kjøkkengulvet mye oftere etter behov..

 

doen blir også vasket annenhver dag, da det er en stor fasinasjon for mine små.. og da syns jeg det er viktig det er rent.. Speil og vask på badet er alltid tilgriset med såpe, tannkrem eller lignende og har søte små håndavtrykk over allt..

 

det er sikkert 700plagg som blir brettet i løpet av en uke, noe blir brettet to-fire ganger da hej ofte får hjelp til å "holde orden i garderoben" både av små troll og små puser..

 

ellers er det jo alltid ting som flyter rundt over allt, enten det er leker, papirbiter, blad fra plantene, klær, kjeks osv!

 

såe, ja! det blir noen timer ekstra på slikt arbeid! før kunne jeg kansje bruke 3-4 timer i uka på stort sett allt av husarbeid.. men da var vi to som forsøkte å holde det ryddig.. nå er vi 5 som roter (to kattunger) og bare meg som rydder og vasker! jeg er nok oppe i 3-4 timer pr dag om jeg regner med matlaging og opprydding i tillegg til alt nevnt over.. i tilleg kommer hage, bil og vedlikehold på huset.. men der er det mer mannen sitt ansvar da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør ihvertfall 10 ganger så mye, om ikke mer. Minstemann til oss er for liten til å forstå konseptet rydding, han gjør litt når de andre gjør noe men som regel river han bare utover igjen.

 

Klesvask er evigvarende, før kunne man rydde bort og ha det fint en stund men nå er det hauger med rent tøy klar til bretting, og har du fått brettet alt og er mega fornøyd, så kommer det vips en haug til..

 

Har satt bort husvasken til en søt nabodame, så det slipper jeg. Men det må uansett daglig støvsuges både i gangen og på kjøkkenet.

 

Gleder meg litt til ungene blir større, selv om de egentlig er helt toppen så klart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker mer tid på klesvask, eg god del mer. Men generel vasking bruker jeg kanskje mindre tid på. Før hadde vi hund og bodde på mye mindre flate så da ble det vasket og støvsuget flere ganger i uka. Nå tar jeg etter behov, og kjøkken blir tatt mye oftere enn f.eks soverommet. Har kanskje blitt litt mindre prippen etterhvert også, så det må ikke være shinet hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...