Gå til innhold

Hvilken vinterdress hadde dere valgt til en 2 åring i barnehage, når vi bor på vestlandet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikkje prøvd så veldig mange forskjellige merker til jenta som nå er fem, men kvar gong me har prøvd noko anna enn ReimaTechar me likevel enda opp med å kjøpa ein til: ReimaTec. Den einaste som har vore vanntett og slitesterk nok for vår jenta som hoppar i alle pyttar ho ser og rutsjar på is med grus i. (lite med lange snøperiodar, bur ved kyst i rogaland)

Ps, kjøpte Troll (heiter den det?) eit år, den var varm og god og vanntett, men ho klarte ikkje kle den på seg sjølv som 3åring så den gav me opp. Då hadde ho kledd på seg dress sjølv over eit år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid gått for Troll sin. Har to aktive gutter, så denne dresen tåler en god trøkk. Det har heller ikke vært et problem å la dressen gå i arv for den holder seg veldig godt.

 

Til en 2-åring ville jeg valgt en dress som er lett, og som man kan bøye seg i. Troll er veldig lett og myk. Den er også tynn slik at du kan bruke den hele året. Om vinter tar du i ulldressen som kommer med. Trolldressen er i tillegg veldig god å vokse i. Du kan kjøpe en stor størrelse - allikevel behøver du ikke brette opp armer og ben da de er smale her. Du kan heise opp i livet også. Og ettersom den er så myk og lett er en stor dress ingen problem. Jeg kjøper alltid en størrelse over - de koster jo en del og jeg vil bruke den lengst mulig.

 

Når jeg hente i barnehage tar jeg av ytterdressen og lar barna sitte i bilen med ullforet på.

Vi bor også på vestlandet med mye regn og slaps - men den har alltid holdt tett.

Jeg har sett på Reima sin, men for meg virket selve ytterforet så skjørt. Mine gutter hadde iallefall klart å revne opp dressen. Selv hun i butikke sa at en slik dress skal holde en sesong!!!!

Trolldressen har mine gutter hatt 2år hver - og da hele året. Det er ikke en ripe i dressen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi dropper vinterdress og satser på samme som vi gjorde i fjor. da brukte vi reima sin høst/år dress med hel ullfrotte-dress som mellomlag og ullundertøy som innerlag.. dette fungerte utmerket og hadde menge fordeler fremfor vinterdress.. vi bor på vestlandet i et snøhull, der det kan være -30 ene dagen og +3 og regn dagen etter..

 

det ble mykt, lett og bevegelig for en liten kropp å bevege seg rundt.

jeg syns mange vinterdresser er så stive og tunge, og vet av erfaring selv at tre "riktige" lag er bedre og varmere enn en tykk vinterdress.. for de minste er det også utfordring nok å bevege seg rundt i snøen med store tunge sko om ikke klær også skal være en hindring. dessuten er det skjeldent at barna er ute i barnehagen når det er mer enn 10-15 minus, ivertfall de minste...

 

jeg ville nok heller lagt mer penger i kvalitets ull-tøy og lat være å kjøpe en egen dress for de 4 kaldeste månedene.. bedre å kunne ulle seg opp et lag eller to ekstra.. og når de er to-tre år så får de hjelp til å kle på seg, så det er ikke noe stort poeng i at det skal være enkelt å lett å kle på seg.. det er noe annet når barnet blir større :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...