Gå til innhold

Ukentlig middagsmeny- funker dette bra?


kjersti83

Anbefalte innlegg

Tenkte å begynne med middagsmeny når jeg starter å jobbe og lurer på hvordan dette fungerer for de som har det? Skal prøve det litt ut før jeg starter.

I mitt hodet blir det da enklere med matinnkjøp og mindre stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Funker helt utmerket. Handler alltid for en uke i slengen og planlegger mer eller mindre mat til alle dagene i uken. Hvor god tid vi har osv avgjør om det blir en enkel middag eller mat som tar litt mer tid (feks. kokte poteter). Prøver derfor å ha en blanding av mat som er rask å lage og litt mer tidkrevende retter hver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filifjonka

For oss fungerer det flott. Jeg/vi handler stort sett en gang i uka, og det sparer vi også en del penger på. Fordi jeg har en tendens til å slenge oppi litt ekstra i handlevogna.

 

Jeg vet alltid hva jeg skal ha til middag den dagen, og jeg har råvarene i hus. Det er veldig greit når man skal hjem fra jobb og ungene er sultne. Da slipper jeg å stikke innom butikken for å finne på et eller annet til middag.

 

Vi vet hvilke dager vi har det travelt, og hvilke dager vi har bedre tid, så da velger jeg mat som er rask å lage til de dagene vi har det travelt.

 

Jeg kan ikke tenke meg å gå bort fra dette systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn delvis - det skjer jo stadig endringer i planene i vår familie ihvertfall, så det blir til at man har litt til overs, og det er jo litt ugreit med tanke på ferskvare man ikke kan fryse ned (grønnsaker osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker bra hos oss også. Jeg er så LEI av å stå i butikken hver/annenhver dag for å finne på hva vi skal ha til middag... Så skriver liste hver søndag og handler på mandag. Prøøøver å få med meg alt jeg trenger for hele uka da.. Så drar vi innom butikken for påfyll av frukt og brød.

 

Da er det så greit å sjekke på lista kvelden i forveien for å evt ta opp mat av fryseren (vi handler kjøtt etc i sverige hver mnd).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er genialt!! Vi skriver meny og handler på lørdager, så blir helgematen fersk:) Vi planlegger menyen i forhold til hva som står på programmet, og noen dager må middagen lages dagen i forveien for å få den maten vi vil ha. Jeg digger denne måten å redusere stress i hverdagen på. I tillegg spiser vi mer av det vi bør spise, og mindre av det vi har lyst på etter jobb i butikken hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...