Gå til innhold

Jeg skal gifte meg i svart kjole. Hva mener du om det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette er IKKE et trollinnlegg. Vi skal gifte oss på tinghuset i vinter og ha den aller nærmeste familien hos oss på middag samme ettermiddag. Jeg er veldig overvektig og orker ikke å klemme meg inn i en hvit trang kjole. Hvitt passer meg ikke i det hele tatt.

 

Jeg har en nydelig svart kjole i skapet som er brukt en gang. Den er knelang og i silkestoff. Korte ermer. Den er perfekt til den store kroppen min og jeg tenker å bruke den på bryllupsdagen min.

 

Jeg tror jeg kommer til å få mange rare kommentarer på å stille i svart kjole. Hva mener dibfolket?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det viktigste er jo at du føler deg vel. Hadde ikke hevet øyenbrynet om jeg hadde sett deg, men så er jeg ikke så veldig "giftete" heller da.

 

Synes det er mer latterlig med trebarnsmødre som gjerne gifter seg i kirken for andre gang i jomfruhvit kjole, om du skjønner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha på deg det du vil!:)

 

JEg skal gifte meg i hvit kjole, men en til 400 kr kjøpt på Floyd.no, hjemme i hagen. Jeg liker kjolen, så det er den det blir. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke:) Så lenge du ikke skal gifte deg i kirken, så synes jeg ikke det gjør noe om kjolen er svart. Du kan jo evt sprite den opp litt med sko/veske og annet tilbehør i en annen farge (som feks matcher slipset hans eller noe sånt?

 

Lykke til med bryllup, det er stas å være gift:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi det var jo bare positive kommentarer her jo :) Så flott da, føler meg litt bedre nå. Tusen takk :)

 

Tar til meg flere fine tips da, og grubler mye på hvilken farge jeg kan supplere med. Er veldig glad i lilla egentlig, men finnes det lilla sko? Skulle jeg heller velge sølv?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig kan du det! Om folk kommer med rare kommentarer kan du jo bare fortelle dem at historisk sett var ikke brudekjolen hvit. Den hvite brudekjolen ble ikke populær før rundt 1800 tallet, da dronning Victoria giftet seg i en hvit kjole. Mange av våre oldeforeldre og generasjoner før der giftet seg faktisk i svart, de færreste hadde faktisk råd til en hvit kjole som kun kunne brukes en gang (fargen er ikke akkurat lett å holde ren).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan ha sort kjole! Så lenge du ikke skal gifte deg i kirken så mener jeg at du kan kle deg i det du vil:)

 

Hva med å knytte et hvitt bånd under bysten eller i livet, for å piffe den litt opp? Se linken under:

 

http://www.bayliynorway.com/goods-6728-Brudepike+Kjole+Kjoler+Trumpet+Kneet+Lengde+Stroppel%C3%B8s+sort+Enkle+Sateng+Bayliy+brudepike+Kjoler.html#.Tm924GrAUdE

 

Da kan du jo ha hvitt perlearmbånd, sorte sko og oppsatt hår som hun på bildet. Ellers så kunne du hatt en stor sort/hvit blomst i håret, eller en "diadem" for å pynte opp antrekket og gjøre det litt mer gjennomført?

 

Enkelt og veldig stilrent:)

 

Dersom du skal ha brudebukett så hadde det jo vært veldig fint med en bukett med hvite roser til den sorte kjolen.

 

Ellers så ville jeg gått for sølv, det passer best til sort:)

 

Lykke til med bryllupet!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem å gifte seg i sort kjole. Sikkert super stillig med sølv sko, veske og smykker;)

 

Giftet meg selv i en turkis kjole i en sjømannskirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine tips, skal jaggu meg på shopping snart ja :))))

 

Tror det må bli noe i sølv. Må også diskutere litt med frisøren min om håret også, evt om jeg skal ha noe hårpynt.

 

Nå gleder jeg meg veldig!!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er deres dag, så gjør dagen til det dere vil... inkludert din påkledning! :) Så lenge det ikke er kirkebryllup trenger du ikke å ha hvit kjole uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go girl! Du skal føle deg vel på din dag! Svart var en helt vanlig brudekjolefarge for omtrent 100 år siden, gjerne med en hvit krage el lign. Jeg har gifta meg i ceriserosa drakt (gøss, men det var på åttitallet, i tinghuset) og i lang kjole med sjatteringer fra svart til grått i kirka (90-tallet) ingen negative kommentarer! Din dag! Hvis jeg skulle gifte meg en gang til, ville jeg nok tråkke til med hvit kjole, har liksom det til gode..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk! Nydelig!

 

(Jeg giftet meg i fjor sommer og ville ikke ha tradisjonell brudekjole, min mor foreslo faktisk sort kjole; men da hadde jeg allerede kjøpt kjolen min som var hvit)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...