Gå til innhold

snakker vi frekke naboer!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

vi har akkurat flyttet til en bygd, bor i ett lite byggefelt..

for en uke siden da jeg hentet posten møtte jeg på naboen, en dame i 30 årene men 2 barn i 6 og 2 års alderen. koselig det altså. vi pratet en stund.

på fredag ringte hun på døren kl 11, og lurte på om jeg kunne hjelpe henne, 6 åringen hadde bursdag dagen etter. Hun lurte på om jeg kunne lage en sjokoladekake og oreokake, selvfølgelig sa jeg. hun sa at jeg bare skulle ta vare på kvitteringen så skulle hun betale nå på mandag når lønna var kommet. Jeg var å handlet, betalte hele 479 kr for alt.

ordnet oreokaken på fredag og sjokoladekaken på lørdagsmorgen slik at alt var klart til kl 13.00...

12.30 ringte det på døren, det var naboen og moren hennes som kom for å hente kakene, de var strålende fornøyd og takket for hjelpen.

Jeg ga kvitteringen og ønsket de en fin feiring.

Moren til naboen sier "oi det er vel ikke helt vanlig å gi kvittering når man gir bort gave, er det vell?"

jeg blir helt satt ut og svarer "nei, men dette var jo noe hun spurte om jeg kunne lage og at jeg skulle få betalt på mandag"

"da har du missforstått lille venn, dette er noe du har tilbydd deg til å gjøre"

jeg kjenner jeg blir rasende, har jo bare møtt disse folkene en gang før!! de tar kakene og går.

 

Mandagen kommer og jeg går bort for å snakke med naboen, hun forteller at alle likte kakene, og hun var så glad for dat jeg hadde tid!

jeg sa fint at jeg ser frem til å få pengene, men får til svar at hun ikke skjønte hva jeg snakket om!!!!

orket ikke mer så jeg gikk hjem!

 

Hva skal jeg gjøre?? angrer som bare det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

WHAT?? DET GÅR IKKE AN?? hva slags folk er dette?? mener hun at hun aldri har sagt det? veldig fin velkomst du fikk må jeg si. Jeg synes det var nokså spesielt at hun kom å spurte i første omgang jeg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og det værste er jo at hun hilser så pent når hun henter posten..jeg nevnte pengene til henne idag, men da sa hun at hun hadde det travelt!

Hun lurte også på om datteren hennes kunne komme hit og hilse på katten vår!!!!

 

Har faktisk ikke møtt de andre naboene, men satser på at de er normale :P

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går faktisk ja! hun mener at hun aldri har sagt det ja.. jeg elsker jo å hjelpe andre, men det skal jeg slutte med nå, iallefall folk jeg ikke kjenner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo ikke normale mennesker. Det er mest sannsynlig noe galt i topplokket deres, så det blir nok vanskelig å få tilbake pengene. Jeg ville unngått henne, og takket høflig nei til invitasjoner og spørsmål fra henne. Folk som dette vil du IKKE ha i din omgangskrets. Tenker at det sikkert finnes en del "sladder" om henne i bygda fra før, du er sikkert ikke første mann som er blitt utsatt for dette.

 

I mine øyne er det faktisk frekt bare det å spørre mennesker man har snakket med èn gang om de kan bake kaker til dem! Altså, greit nok om hun hadde spurt deg om å lage en valgfri kake, men når hun attpåtil spør om du kan bake TO SPESIFISERTE kaker til henne, ja da hadde jeg jammen meg fått mistanke om at det var noe galt med vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det frekkeste. Tror du kan sjå langt etter pengene der. Men slik jeg hadde gjort det hadde nok naboane rondt fått vite kva slags nabo ho er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida.. Jeg vet nesten ikke om jeg klarer å tro deg.. (sånn sjokkert-reaksjon)...

 

Finnes det virkelig slike mennesker?

 

Og jeg må si at jeg hadde sagt NEI til å gjøre dette for fremmede mennesker også... hehe.. Jeg baker gjerne for folk jeg kjenner.. men aldri om jeg hadde gidda det for villt fremmede som jeg knapt har prata med på gata en gang...

 

Og hadde de nekta å betale så hadde jeg faen ikke gitt meg på dette heller.. Kommet til å sendt en sms hver dag til det hadde blitt gjort.. og så hadde jeg aldri hatt noe mer med dem å gjøre..rett og slett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...