Gå til innhold

Lillegutt har fått påvist hofteleddsdysplasi :( Noen med råd/tips?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han er 4 mnd. Huff, får så vondt i meg av han. Blir bare liggende på rygg på gulvet. Han var veldig aktiv, rullet og klarte på et vis å komme seg både fremover og til sidene. Nå blir han kjempesint, og jeg skjønner ikke hvordan vi skal klare dette de neste 2 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går nok bra.

Kjenner en som fikk påvist dette enda senere og der gikk til og med barnet rundt med puta.

Blir nok litt irritert på den i starten, men barn er mestere på å tilpasse seg og finner en løsningen på alt. Så vil han rundt, klarer han det med pute også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir en vane. Husk, heller nå som spedbarn enn at han må i gips som ettåring... det er MYE verre!

Mannen min måtte i gips et helt år på barneskolen pga hoftefeil som skulle rettes. Det hemma ham i veksten, og isolerte ham sosialt. Å være 4 mnd og måtte finne nye utveier for kravling er IKKE sammenlignbart - de blir raskt sterke i armene, husk, og tilpasser seg fortere enn du tror!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, er jo veldig glad for at dette ble oppdaget nå, og ikke senere. Men er ganske fortvilet over situasjonen. Han vil ikke lenger ligge på gulvet å leke som før, og er misfornøyd. Er alene med han og et barn til. Er avhengig av at han kan ligge litt for seg selv.

 

Ingen som har noen tips/råd?

 

Hvordan gjør man det med vinterklær feks. Er jo ikke noe som går over puten.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos datteren til min venninne ble det oppdaget når hun var 6-7mnd og hun hadde begynt å bevege seg rundt. Hun ble hemmet en liten periode, men det tok ikke veldig lang tid før hun satt og humpet bortover på rumpa. Hun var for stor til at det fungerte med pute, så hun fikk en skinne i stedet for. De brukte en ullbukse utenpå skinna når det var kaldt. De fant også regntøy som passet utenpå, tror det var bamseregntøy fra Lindex de hadde, men tipper det er en del annet som passer også. Uansett så er de jo så små når de er 4mnd at det viktigste er at de har på seg noe varmt og ikke nødvendigvis noe vanntett.

 

Datteren til venninnen min brukte skinne til hun var ca13mnd og på slutten reiste hun seg opp med skinna og heldigvis har hun ikke noe plager nå i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter du han opp med en pute eller teppe når han ligger på gulvet? Nå sier du ikke noe om når han fikk puta, men om han fikk den nylig kan det ta litt tid før han er vant til den. Frøkna mi var iallefall ganske sutrete den første uka.

 

Hvordan man gjør det med vinterklær sliter jeg litt med selv, har en dress som er ett nummer for stor. Den passer over puta, men er jo for lang i armer og ben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...