Gå til innhold

Femi frokost??? Er det virkelig noe som heter det?? hehehe


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I morgen får jeg frokostbesøk av min store forelskelse <3 Men da jeg fortalte en kompis at jeg "bare" hadde tenkt å servere rundstykker med diverse pålegg, kaffe og juice osv, så smeller det fra han at "det er jo skikkelig femi frokost".. WHAT??? Jeg spurte om han mente jeg skulle slakte ei ku og heller servere biff til frokost, da svarer han at " du bør ihvertfall servere egg, bacon og stekte poteter. Veien til mannens hjerte går via magen, vet du" (eller noe sånt). HA! syns jeg ser meg selv haste ut for å levere 3 barn i barnehagen for å rase hjem for å steike poteter, egg og bacon før kl 8 på morgenen, eller bake kjøttpai som han også foreslo.. Nope.. I don't think so ;)

 

Hva mener dere? Burde det ikke holde med rundstykker og pålegg? Greit jeg vil vise meg fra min beste side, men er jo fryktelig dumt å overdrive også, mener nå jeg. For skulle det bli oss, så får han ikke servert egg og bacon på hverdager.. Bare dumt å legge lista så høyt.. hehe.. Prøvde å spørre mannen selv, men fikk bare som svar "ikke stress med det a"... hmmmmmmm

 

Noen som har noen eventuelt bedre forslag til en dame in luuuuuuv ?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Menn vil ha proteiner og fett, damer vil ha karbohydrater.

 

Sørg heller for at det blant pålegget fins kjøtt, f eks karbonader, de kan varmes kjapt i mikroen. Ikke gidd å steke egg og bacon, det er forbeholdt helgene uansett (og her hos oss er det min bedre halvdel som står opp og steker sånt. Hehe!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bake en pai kvelden i forveien, og varme opp etter du har levert barna. Synes også rundstykker høres litt hverdagslig ut, hvis man virkelig vil imponere sin store forelskelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for faen, det er femi-frokost! Du må jo lage manne-mat, kvinne;-)

 

Dersom du skal ha stekte poteter kan du bare koke opp noen idag(ikke kok de for mye, la de være hardt i kjernen) og skjære i terninger, så freser du di kjapt på panna i baconfettet(siden menn liker bacon må du steike det også) før frokost imårn. Oppkutta tomat(sånne små med god smak) passer perfekt sammen med bacon, gjerne sammen med litt persille.

 

Egg kan du jo enten steike når dere skal spise, eller du kan forberede deg mer og sette de i små former og ovnssteke de mens du leverer barna før frokost.

 

Og så liker alle menn dessert, dessert til alle måltider, så server en liten syrlig søtsak etter den mektige og fete frokosten. (f.eks gresk yoghurt med hjemmelaga, rista frokostblanding, pasjonsfrukt og akasie-honning.)

 

Veien til mannens hjerte går gjennom magen. vøtt!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...