Gå til innhold

Er dere fornøyd med barnehagen deres? Hvorfor/hvorfor ikke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her har barnet mitt gått i bhg i snart en mnd nå, og jeg er ikke så veldig fornøyd. Vel noe er bra, mens andre ting ikke fullt så bra. Det er en stor bhg, og jeg syntest det er veldig rotete med tanke på hvem jeg skal gi beskjeder til, og hvem som kan fortelle meg om hvordan dagen har vært for barnet mitt. Føler jeg aldri treffer den personen som faktisk har vært der med barnet mitt, og føler det alltid er kaos som gir dårlig tid for de ansatte til å kommunisere med meg. Og ting forsvinner fort, selv om de er blitt merket. Blir stresset av hele greine, og har lyst til å gi opp hele barnehagen, for det er ikke noe koselig å gå med en vond klump i magen hver dag når jeg har levert :( Syntest de kler barnet mitt feil også. Alt for lite klær, enda jeg har lagt ting klart! Trodde de brukte skjønn på hva barnet skulle ha på seg til en hver tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig førnøyd. De ansatte er flink, snill og trivelig. De ser barna, er sammen med barna og inkluderer alle barna (har sett det både i tilvenning og når jeg kommer tidlig for å hente).

Datteren min får mat og bleieskift (har aldri vært rød i baken).De kler henne etter været og er flink til å informere. Er ikke alltid de samme som er på jobb og siden det er base-barnehage så kan de være kun ansatte fra en annen avdeling igjen på slutten av dagen, men de har likevel god kontroll på hva barna har gjort i løpet av dagen og resten kan jeg lese på en liste i gangen.

 

Datteren min liker barnehagen veldig godt og jeg er glad for at hun er trygg der og at hun blir godt ivaretatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bhg der sønnen min går, får de kun vann til måltidene eller hvis de spør(men er jo ikke alle som kan prate!!), og han er alltid kjempetørst når jeg henter ham! Skal det virkelig være sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er superfornøyd med barnehagen vår. De ansatte møter oss med et smil hver morgen og har stort sett bra kontroll på hva som har skjedd i løpet av dagen. De må som ikke kan snakke har en liten bok, der det skrives opp hvordan dagen har gått, hva de har lekt med og soving/spising.

 

De har stort sett passe klær på, noen ganger har minstefrøkna vært litt rød i stjerten p.g.a. rester etter bæsj, men det er bare 1-2 ganger i.l.a 2 år.. Jeg opplever det som at de ansatte er litt ekstra glad i mine barn. Heldigvis har de fleste foreldrene den samme oppfatningen. Det er en liten barnehage med bare 1 avdeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig veldig fornøyd!

Du må jo ta det opp med barnehagen hvis det er noe du ikke er fornøyd med? Er det basebarnehage?? Hørt at disse er bare et eneste stor kaos fra a - å.

Men når det gjelder klær stoler jeg veldig på de ansatte. Sikker på at det ikke er du som til vanlig kler veldig mye på ditt barn, da?

 

Ser noen av ungene som blir levert av foreldrene har så ekstremt mye klær på seg og da lurer jeg på hva disse ungene har på seg i oktober, november etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig ikke du går å irriterer deg over dette. Det tar deg 10 sek. å gjøre personalet oppmerksom på at han trenger mer vann. Om det fortsatt ikke hjelper etter at du har nevnt dt noen ganger så kan du heller bli oppgitt:) Alle barn har forskjellig behov, og barnehagehverdagen blir så mye bedre ved enkel kommunikasjon. Noen ting må nok nevnes mer en en gang også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min går i basebarnehage, og jeg er veldig fornøyd. Han elsker å være der, kan navnet på alle de ansatte (er to år ;) ), trives med de andre elevene, kan selvsagt spørre etter drikke/be om ny bleie osv. De kler ham akkurat som jeg ville gjort selv, og skifter så fort han evnt. blir våt. Null problemer, og synes slett ikke det er kaotisk med baser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt ifra om vann flere ganger, og de ansatte sa t.o.m selv at det er flere som har lurt på dette og at de skal bli flinkere! Så ja, jeg har grunn til å være oppgitt syntest jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fornøyd med noe og misfornøyd med noe. Heldigvis er ikke verden svart/hvit. Jeg liker personalet, men det hender de gjør feil og da er jeg misfornøyd og sier fra. Jeg liker uteområdet, men synes inneområdet er dårlig. Liker maten de serverer, men skulle ønsker de kunne lage frokost også slik at vi ikke måtte ta med den selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med barnehagen så langt. Jenta mi har byttet barnehage nå i høst da, så vi er ikke så godt kjent ennå. Synes de ansatte i barnehagen virker så flinke, entusiastiske, blide og ansvarsfulle. Det er alltid noen som kommer uoppfordret bort og prater når jeg henter jenta mi. De kan fortelle litt om hva de har gjort og hvordan dagen hennes har vært. De er mye ute, på tur og de har aktiviteter i mindre grupper.

Dette er utrolig godt for meg å se fordi vi har opplevd det motsatte tidligere. Da hun var liten gikk hun i en forferdelig dårlig barnehage (valgte å ta henne ut etter 1/2 år).

Ungene ble hylt til og kjeftet på og snakket stygt og nedlatende til, var redde og lei seg. De ble passet utrolig dårlig på, hendte mange ganger at barn var uten oppsikt, kom seg bort på tur eller utenfor porten. De kledde ikke ordentlig på barna, vi opplevde flere ganger å hente iskaldt barn som hadde ulldress inne på plassen sin (da var hun bare 1,5 år og kunne ikke kle å seg selv). Klær og sko ble mistet og rotet bort hele tiden, for ikke å snakke om at de lånte bort barnas tøy til andre. Utrolig irriterende å hente barnet sitt i regntøy når det ikke regner og er minusgrader for så å oppdage at høstdressen hennes er bortlånt til et annet barn! Kunne nevnt mye mer, men orker ikke å tenke mer på det. Er bare veldig glad for at hun nå går i en fin barnehage hvor de har godt miljø og tar vare på barna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bør tilbys vann utenom også, spesielt når det er varmt. Men selvom de ikke snakker så pleier de å gi uttrykk for at de vil ha vannflasken sin, det er i allefall min erfaring. Jeg har jobbet i 3 år på småbarnsavdeling og selv de minste gir uttrykk for at de vil drikke. De peker og gir tegn. Dessuten vil de alltid ha når de ser noen andre som drikker, så hver gang et barn er tørst så ender det med at alle sammen drikker litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sønnen min kan si vann, men han er vandt til at vi tilbyr det ofte hjemme, Og kjenner jo ikke de voksene her så godt. Ikke har de flasker de kan hente selv heller, har bare kopper som de får utdelt til mat. Jeg jobbet selv i bhg tidligere, og der fokuserte vi veldig på at vann alltid var lett tilgjengelig for de små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes barnehagen er helt ok. Ungen trives og både mannfolka og damene der hilser min datter blidt hver morgen og sier hadet når hun går. Jeg får som regel uoppfordret høre hvordan de har hatt det, ellers så kan jeg lese meg til det på en tavle. De er masse ut og herjer i skog og mark og de voksne er like flinke til å tulle som barna (men klarer å opptre som voksenpersoner likevel)

 

De tar hensyn til ting ifht drikke/mat osv.

 

Men det er jo alltid noen irritasjonsmomenter - f.eks. blir mitt barn alltid svett på beina, så jeg har bedt dem pent om de kan ta ut støvlene av gummibuksa når de har vært ute slik at de ikke er våte når vi skal hjem - det er visst litt vanskelig. Det er heller da aldri skiftet sokker, så ungen må ha gått med våte sokker en stund før de har tørket på føttene hennes. (- hun er bare 3, så man kan jo ikke regne med at hun skal klare det selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste kan vel finne småting å pirke på, men i det store og det hele er jeg veldig fornøyd.

 

Er en mellomstor barnehage med ca 60 barn fordelt på 4 avdelinger, to småbarnsavd og to storebarnsavd.

På småbarnsavdelingene er de 9 barn (og 3 voksne) mens de på stor avdeling er 16-18 barn og 3-4 voksne.

Stabil bemanning og lite vikarer, veldig barnekjære voksne som er oppriktig glad i og opptatt av at barna skal være trygge, glade og ha fine dager.

 

Alle mine fire barn har hatt/har plass i samme barnehage og jeg kunne ikke tenke meg å bytte.

 

Eneste jeg kunne pirke litt på er at det nesten er litt for lite utskiftning av folk, størstedelen av personalet har jobbet der i flere tiår og er lite opptatt av fornying og forandring. Men så lenge ting fungerer, miljøet og stemningen på huset er god, rolig og trygg er det kanskje ikke nødvendig å forandre så mye heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske godt fornøyd. MEN liker ikke at de voksne er treig å ta over vesla når jeg har det travelt. Enkelte dager må jeg lete etter personale, noe jeg ikke synes er så greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det skal ikke være sånn. Du burde si fra, men dette er ikke bra fra bhg! Her får de melk til måltider og vannflasken deres er alltid tilgjengelig, plss at de spøro de er tørste! Det er jo kjempeviktig at de får i seg nok vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...