Gå til innhold

Gutten min plages av et annet barn i barnehagen... :-(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva bør jeg gjøre?

 

Det er en småbarnsavdeling og gutten min plages av ei anna jente som er litt yngre. Hun har bitt ham og hun pleier å dytte og slå ham. Dette har pågått en stund nå og gutten min er redd! Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror hun også plager de andre barna litt, men er vet altså ikke hvor mye.

 

Det er jo fælt for gutten min å måtte tilbringe mange timer hver dag sammen med noen han er redd for! Da jeg leverte så han denne jenta og klamret seg til beinet mitt og sa "xxx ikke dytte"

 

Jeg forsøkte å snakke med en av de ansatte da jeg leverte i dag (ped leder var ikke tilstede). Hun sa bare at "xxx er litt sånn".

 

Hva bør barnehagen gjøre med dette? Jeg skal ta det opp med ped leder når jeg får tak i henne, men vil gjerne ha forslag til hvordan de kan håndtere dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok. Med så små barn så må de ansatte være tilstede og snakke til jenta i det hun gjør det. Nytter ikke å ta det senere. Hos oss har vi grupper og da har jeg f.eks fire ark som jeg har tegnet ansikter på. Sur,glad,lei seg og sint. Snakker med barna om hva de forskjellige utrykkene betyr og hva som kan gjøre at vi blir lei oss og glad osv. Om jeg "tar" noen i å være ugrei så tar jeg vedkommede bort til det andre barnet og ber h*n om å se på ansiktet og spør "hva er det som har skjedd siden h*n gråter?" da kommer som regel svaret kjapt og man kan snakke videre om at vi liker jo ikke når noen begynner å gråte ol. De forstår utrolig kjapt sånne ting når de er små. Selv om noen løver er lettere å temme enn andre ;)

Snakk med personalet du og ikke la de avfeie deg med at "ho er litt sånn" Det er nemlig ingen unnskyldning. Lykke til ;)

Glemte vel å si at jeg jobber på småbarn men det skjønte du kanskje ut fra teksten.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en grei måte å gjøre det på. Jeg er enig i at det er fullt mulig å få små barn til å skjønne at de ikke skal gjøre sånt. Skal høre med ped leder om de har noe strategi, det har nemlig pågått en stund nå, og jeg ser ingen endring. Hvis de ikke har det kan jeg jo forsøke å foreslå noe i retning av din metode.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...