Gå til innhold

Begynte på nye medisiner idag og så nå at de virker inn på p-piller


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge gått på medisiner for migrene, men alle disse blodtrykkssenkende medisinene har tatt knekken på meg. Har altfor lavt blodtrykk fra før så medisinene har ikke akkurat gjort det bedre.

 

Har nå fått nye medisiner som ikke skal påvirke blodtrykket på samme måte , men leste nå i pakningsvedlegget at de virker inn på p-piller. Det vil si at de reduserer effekten. Blæææ. Hva gjør jeg nå? Vi skal ikke ha noen flere barn før om 2-3 år.

 

Hva med ladycomp er det til å stole på?? Spiral er ikke aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du absolutt ikke vil bli gravid, er vel ikke ladycomp sikkert nok. Bruk kondom, eller kanskje kan du ta en p-sprøyte? Anbefaler ikke å ta mer enn en, siden det er en "hestemedisin". Men den gir god beskyttelse mot graviditet.

Da må du jo sjekke om den er "kompatibel" med medisinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er spiral uaktuelt? hvis du absolutt ikke ønsker graviditet kan du vel beskytte deg med noe av det sikreste?

 

Hormon eller kobber :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, huff så mye stress. Kondom er jo sikkert, men huff vil jo ikke bruke det hver gang heller. Skal høre med legen min om p-sprøyte går med disse medisinene.

Kan ikke bli gravid mens jeg går på disse medisinene uansett(er skadelig for fosteret) så disse må jeg trappe ned på over tid før jeg i det hele tatt kan tenke på å prøve å bli gravid. Har også 1,5 år igjen av studiene så kan virkelig ikke bli gravid nå. Nei huff, må visst komme meg til legen igjen. Takk for svar :)

 

H.I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg hadde mye og store blødninger med spiral. Nå har jeg gått på cerazette i snart 6 år og er kjempefornøyd. Fant endelig en prevansjon som funket for den sære kroppen min.

 

Ja, kondom er jo det sikreste, men ikke spesielt populært i et langvarig forhold. Vil prøve å finne alternativer før vi må belage oss på gummi. Kan ikke ta noen sjanser heller. Huff... skulle ønske det fantes prevansjon for menn(utenom kondom..hehe)

 

H.I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...