Gå til innhold

Ang depositum


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det heter seg at en kan kreve depositum på opptil 6 mnd x husleien.

Er det noen som virkelig krever dette??

 

Jeg skal leie ut og lurer litt på hvor mye jeg skal ta i depositum. Er tre mnd husleie veldig mye??

Det blir jo da 24 000 i depositum og det høres jo fryktelig mye ut men samtidig så er det jo viktig å sikre seg som huseier også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har alltid betalt 3 mnd husleie. Alt fra 15 000- 39 000 kr. Det laveste beløpet var i en liten by, men det store beløpet var i en stor by.

Eneste stress med det var at vi måtte ut med 36 000 til ny leilighet, før vi fikk ut depositumet på den gamle leiligheten som var på 39 000 kr.

 

Jeg synes ikke 24 000 er mye å kreve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes tre mnd er mye, men det er jo opp til huseier.

 

Du skal også vite at dette er penger som skal stå på sperret konto som ikke huseier har lov og røre. Dette er penger som eventuelt går til dekning ofr mangler vedrørende husleie innbetaling, mangler og skade på utleiet enhet den dagen leieforholdet opphører.

 

Jeg har selv leiet ut og har hatt store problemer. Jeg leiet ut til ett par som betalte leie i ett år men så var det slutt. Jeg sendte purringer etc, men fikk ikke noe tilbakemelding. GIkk til namsmannen i kommunen (Sotra) men fik beskjed om at jeg ikke kunne røre depositum pengene . Jeg måtte betale dem for å begjære utkastelse. Det endte opp med at jeg tapte 12000 kr + hærverk på leilighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest normale er og kreve hvor 1-3 mnd.

 

Jo høyere jo vanskeliggere kan det være og finne folk som vil leie leiligheten.

 

Men kommer helt ann på hvem du vil leie ut til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...