Gå til innhold

Er så redd! Må bare få det ut...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en sønn på 7 år og flere ganger i sommer har han klaget til meg på at han får tåkesyn, flimmer for øynene i sidene. Han prøver å forklare men jeg greier ikke skjønne helt hva han mener. Det er noe som inntreffer fort og går fort over.

 

I sommer var vi i svømmehallen og han slo ut tanna si, da fikk han et slags "anfall", hvor han nærmest svimte av. Altså nesten som et angstanfall som vi voksne kan få, han husket ikke etterpå rekkefølgen i det som hadde skjedd og han ble veldig trøtt. Senere var han helt ok. En dag i sommer da han hadde spist lite til frokost og det var sent ute,skjedde nesten det samme,han ble kjempeslapp og oppførte seg rart deretter, nesten som om han var "full".

 

Da han var 3 år hadde han et uforklarlig krampeanfall, med påfølgende besvimelse. Han ble kjørt til legevakten men de fant ingenting. Dog tok de ikke CT av hodet hans.

 

Han klager aldri på hodepine eller kvalme, men jeg blir såklart livredd for hjernesvulst. Han klaget nå idag over smerte bak eller I øyet når han blunket.

 

Det er så fælt at jeg greier ikke sitte i ro. Skal såklart dra til legen men måtte dele min angst med noen nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jo også være "bare" migrene? Huff, det er skummelt med sånne ting da.. :-( Skjønner godt at du er redd.. Krev og få en hastetime, selv om det ikke skulle være så ille akuratt da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som blodtrykksfall.

Er akkurat slik jeg har opplevd det og i ekstreme situasjoner har jeg falt bort noen sekunder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være diabetes også? eller epilepsi? eller nesten hva som helst annet... men antakelig noe som kan behandles uten å måtte være hjernesvulst :) Ta ham til legen og til øyelege så får du sjekket både sinn og syn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Farmoren hans mener det er blodsukkeret. Han er veldig sensitiv ifht til mat, dvs hvis han ikke får mat til rett tid blir han VELDIG hyper. Hvordan opplever dere voksne dette med blodsukkerfall? TUSEN takk for svar, skal likevell be om å få hastetime, men det var godt at noen tok seg tid til å døyve angsten litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være så enkelt som at han har dårlige nervereseptorer. Disse som er autonome og som opprettholder homoestase / likestilling mellom forskjellige vektorer i kroppen.

 

Noen mennesker er bare sånn og det er ikke farlig. Blodtrykksfall, hodepine, muskelsvinn,synsubehag og nummenhet i lemmer er ikke uvanlig.

Hvis gutten din hadde gått med hjernesvulst lenge ville han bla gått uforklarlig mye ned i vekt, økt hodevolum ( da hodeskallen hans ikke er grodd igjen enda og fortsatt ganske myk ) daglige besvimelser, "epilepsianfall" ved tv og lesing, oppkast, balanse problemer.

 

Ikke tenk det værste, det er som regel ikke det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...