Gå til innhold

Vil Noen-André vennligst ta lærdom:


Gjest sug lut

Anbefalte innlegg

Noen-André har satt teklypene mine i oppvaskmaskinen - MED te. Brukt te. Men ikke så godt brukt som den ble etter god oppvask, nei. Deretter har N-A ryddet pent ut av maskinen og lagt klypene i skuffen sin - fortsatt MED te. Det var først da jeg tok ut en for å lage meg en tekopp og åpndet den for å klype min datter i nesen at teen kom ut, faktisk. Da var den veldig tørr og spredte seg over hele kjøkkengulvet på en effektiv måte. Noen-André var da selvsagt over alle hauger og hadde i tillegg lagt igjen feiekosten og -brettet på balkongen, hvor det var veldig veldig regnfylt. Da blir feiekosten effektiv på en helt annen måte, all teen krabber godt inn mellom den våte busta og setter seg til å synge leirbålsanger og nekter å komme ut. Hurra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååå, så hvis jeg vasker teen godt, tørker den og så fukter den igjen så vil den synge leirbålsanger? Jøss, det fikk jeg nesten lydt til å prøve... Eller jeg kan bare komme ilende til deg med varm nybakt kanelkake til trøst :-)

 

Noen-Andre lagde foresten hull i ziplock posen som jeg skulle lage marinade i, så jeg fikk marinert parkett istedenfor marinert kylling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanelkake, takk! Beklager at jeg ikke svarte umiddelbart men sovna på bok i sofa, gitt...

Hm, du har fin, blank og velduftende parkett nå, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja.. Noen-André er en skikkelig kjip fyr å ha i hus. Men det er jo godt å vite hvem man skal skylde på! Kan vel ikke blame ham for kamikazebarnet sitt brukne krageben(i går kveld, vi endte kvelden på legevakten sukk)..

Og vet dere hva, - ikke til å annet enn grine av, jeg har hatt FIRE dager på jobb siden begynnelsen av juli.. SLIPP MEG UUUUUT!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig ikke det var Noen-André som tok kragebeinet, i så fall har han hatt en skummel utvikling, og vi vil heller ha spillopper enn vold, tross alt.

Håper du snart slipper ut igjen, kjære, det er ingen mening i å bli holdt inne på ubestemt tid...

En mager trøst, muligens, men kanskje du har fått post?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Au, au, symp til kamikazebarnet! Holder vel ikke bare med blåsing og kos heller da? Her har vesla bare slått negelen på den ene tåa, og må konstant ha plaster og tykk ullsokk på den ene foten. Også nektes det å bade så klart (nå som det endelig så ut til at hun begynte å like vann...).

 

Og beklager luten, kollegane mine har fått kloa i kanelkaka, blir nok ikke så mye som en smule igjen nå....

 

Ybarra med hvitløk og urter er fine ting for sliten parkett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste her som merket meg at luten klyper små uskyldige barn i nesa med teklyper? Det høres ut som noe jeg også ville ha gjort, bortsett fra at mine barn ikke er spesielt uskyldige.

 

Hvordan har det gått med gartnerlosjen i sommer? Jeg har jobbet mye i sommer, nyansatte får ikke ferie, og nå har jeg begynt på master. Det er så innmari mye å lese, men det er godt å være tilbake i faget.

 

Ble det frø av de melkeklokkene, Sug Lut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hurra hurra hurra, nå ble jeg pluts'lig veldig glad (synges med smurfestemme), så bra å se deg her! Master - jeg bøyer meg i støvet, gjør du det ved siden av jobb?

Ja, jeg lurte også litt på om neseklyping var så vanlig at ingen så seg nødt til å true med barnevernet. Teklyper er ellers laget for å snakke med tullestemme, klype folk på utsatte steder, etc.

 

Jeg veit at noe av de campanulafrøa spira - men definitivt ikke alle de hundrevis som ble sådd. I juli planta jeg ut spirene hos opphavet, som har en diger hage jeg kan bruke til å avreagere i, de ser ut til å ha kommet greit og danna godt bladverk i bakkehøyde, men treige som stauder er så er det først neste år det blir noe greie på blomstring. Og siden jeg hadde både blå og hvite frø og etterhvert ikke visste hvem som var hvor er jeg heller ikke sikker på hvilken farge som tilslutt ble planta. Melder tilbake til sommeren, om de overlever da.

 

Heldigvis er du ikke nyansatt for alltid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha. Dette var morsom lesning (sikkert ikke like morsomt for deg), og jeg trengte å le litt. Har du noen gang tenkt på å skrive bøker, S. L.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har savnet dere, damer.

 

Takk og takk, jeg gjør dette ved siden av jobb. Bøyer meg også i støvet, for om jeg før ikke var så innmari god på å få liv i den støvsugeren, så er jeg det i alle fall ikke nå. Er det innmari ille å hyre inn noen til å støvsuge og vaske her sånn på fredager? For eksempel en Ungdomsskoleelev som kan komme etter klokka to og før fire og ta stue, kjøkken og bad? Hvor mye bør man betale for det, tro? Jeg vurderer det seriøst. Lånekassa spanderer.

 

Innen barnelitteratur må man liksom treffe en eller flere nerver i et forsøk på å bryte ned tabuer i samfunnet for å lykkes med, for eksempel når Johannes Jensen føler seg annerledes. Var forøvrig og så forestillinga til Knutsen og Ludvigsen i går. Litt moral (ALLE må betale skatt!), litt snufsing (Hvem har tatt min beste venn? Hvor er Ludvigsen?), men mest av alt gapskratt. Herlig herlig. Det finnes mye pent i verden. Pyntekosmos er en.

 

Smurfestemme: Nintendo DSi har en voicemodulator det går an å gjøre mye gøy med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja... sånn går nå dagan... Har akkurat vært på biblioteket med minstemann, nye filmer i hus samt "sy&strik børnetøy 4-10 år". Kanskje det endelig kan bli passelige bukser til han tynne lange slampen på 8. Har egentlig ufattelig mye å gjøre, så undres hvorfor jeg sitter her og drikker kaffe.. Kan ikke komme på noe annet enn "slipp meg ut jeg må ha mental pause"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grrrrr, da har jeg vært 1,5t på ikea. Full handlevogn, svett og lei... også blir kortet mitt avvist! :-(

 

Det er altså mulig å glemme at man allerede hadde brukt opp pengen på sofa og skulle overføre fra sparkontoen FØR man dro til ikea. Ååå, hvor er Noen-André når jeg trengær'n?

 

Hei Anne-B, kjekt å se deg :-)

 

Her e rdet laaang kaffepause.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du kanskje ikke akkurat i målgruppa for følgende vits men jeg drar den likevel:

 

Hvordan kan du tilfredsstille en kvinne på 70 måter?

En 69 og en tur på Ikea.

 

Tomt kort i kassa er ubehag uansett, og det er ikke måte på hvor svett man klarer å bli. Jeg kom i kassa med diiiger tralle med flatpakker bare for å finne ut at de ikke tok Amex - det var ingen højdare, nei. Masse sympati, te og leirbålsanger i din retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kragebeinet vondt i seg? Hvor lenge varer det? Mental pause bør man ha ofte. I dag bør den skje ute - det er nitten grader og frisk luft og strålende sol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he,he, jeg er vel enkel jeg da, ettersom tur til ikea kan strykes fra lista...

 

Jeg hadde pakket hadlevogna godt, flatpakker under og på siden. Derretter sirlig stablet med ting og tang, en pose full av stæsj som laget topp! Håååååper den står og venter på meg til jeg får tid til å stikke ned igjen etter middag, har den heldigvis i nabolaget.

 

vel, konton er nå full igjen, jeg må ut å handle mat....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krageben gjør forbausende vondt i hardhausen som vanligvis ikke lar seg vippe av pinnen.. En tur til biblioteket med mammaens nye bil ga litt lindring, men ellers ligger han på ekte mannfolkvis på sofaen og ser på film. Dvs han sitter musestille med armen i fatle. Merkelig stille til han å være, det må nok være vondt. Men,- jeg skal på jobb på mandag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, min overfylte handlevogn sto og ventet på meg. Noen-Andre hadde ikke tatt den. Så varene er vel i hus. Og nye vegglamper allerede på veggen :-)

 

Kragebeinsbrudd høres veldig vondt ut, håper ryktene om at det gror fort stemmer. Har aldri testet selv heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint for deg! N-A var her, tror jeg. Det er visst han som har klint tre tuber tannkrem utover treåringen og badegulvet. Det var IALLEFALL IKKE tidligere nevnte treåring(som klarer forbausende mye med venstrehånden...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(knis) helt klart N-A sitt verk! Og nå kom jeg jo på at han var hos oss i forgårs.... og spiste av all sjokoladekremen på restene av tidligere nevnte kanelkake. Den N-A, den N-A (rister på hodet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamikazekidden er imponerende - enhånds tannpastamassakre, det må jeg si. Du kan jo se det som et tegn på at han er i bedring - eller så kan du selvsagt fortsette å skylde på N-A, det er også ganske givende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...