Gå til innhold

Iva Noor eller Vilje Noor? Jeg ble brått usikker... (u/t)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville gått for Vilje Noor.

Grunnen er at Iva blir nesten som Ivar... og det kan kanskje skje at noen tror det er en skrivefeil og en gutt. Så det kan bli problematisk i noen sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke et lite menneske som skal få dette navnet?

 

Høres ut som passende for et bikkje. Makan til hjemmelaget navn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Ingen av delene om eg hadde noko eg skulle sagt... synes det vert for voldsomt. Berre Iva eller Vilje kunne vore fint. Les i den andre tråden at pappaen er islandsk, så kvifor ikkje velge eit kult islandsk namn i stadenfor å snekre saman noko for å vere mest mogleg spesiell?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oldeFAR het Iva, og jeg vet om to gutter i dag som heter det.. -så jeg håper det er en gutt du skal navne?? Eller kanskje ikke, for Noor er vel et jentenavn?? Og Vilje er jo guttenavn i likhet med Iva (som i Ve og Vilje)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge ssb.no er det FEM MENN som heter Iva, og 61 KVINNER som bærer navnet. Det er i tillegg 4 jenter som skriver navnet med "w". Iwa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes derfor det er utrolig godt gjort at du kjenner to av de fem mennene som heter Iva, og at oldefaren din het det i tillegg... Jøss... det er litt av ett sammentreff...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo muligens kanskje ha noe å gjøre med at det er et slektsnavn? Hennes oldefar kan jo ganske enkelt være i slekt med de to andre også?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min oldefar døde for mer enn 50 år siden, så han er neppe en del av statistikken i dag! Den ene Iva jeg kjenner til er et barn som er sønn til min tremenning, og ikke på samme side av slekta nei. Den andre studerte jeg sammen med for noe år siden. Så nei, de er ikke i slekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...