Gå til innhold

Vindt i hodet på 7 åring.... skal vi sjekke øynene eller kan det være bihulene???


solfrøken-♂♂♂

Anbefalte innlegg

Han har de siste to dagene hatt vondt i Høyre tinning, eller rett over tinningen... Bør vi ta en synsprøve (det er aldri blitt tatt av han pga sjenanse) eller skal vi kjøre på med nesespray for å åpne bihulene?????

 

Eller skal jeg ringe legen?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vinterbrud

Det kan høres ut som bihulene plager han,så nesespray kan være lurt.

Har han før klaget over at han ser dårlig,sitter han nærme tv når han ser på film?

En tur til legen for å sjekke om det er bihulebetennelse kan være lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk =) Jeg også tror det er bihulene. Ringer legen i morgen så får jeg høre om de kan se på han.. Og putte innpå med nesespray i kveld og i morgen før skolen...

 

Nei, han har ikke klaget over dårlig syn, dette er første gang han har hatt vondt i hodet som han har sagt det selv... Han sitter lenger unna tv'n nå enn han gjorde tidligere, men ikke veldig langt heller... akkurat passe =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er pga øynene, så pleier det ikke å komme plutselig å var i flere dager, da er det mer typisk det kommer og går over tid. "Øyehodepine" kommer nesten alltid utover dagen, sånn at de sjeldent har vondt i hodet når de våkner om morgenen, men utover dagen blir de veldig slitne og får vondt i hodet. Ofte er det bedre i helgene når de leser mindre enn i uka.

 

Hodepine i forbindelse med synsproblemer kommer oftest ved langsynthet eller samsynsproblemer og det oppdager foreldrene sjeldent ved at barna ser dårlig. Stort sett oppdages det pga plagene man har, lese/skrivevansker eller problemer med konsentrasjon. En full synsundersøkelse burde være standard i all utredning av barn som har problemer med lesing eller konsentrasjon, men alt for mange går dessverre gjennom skolen med problemer som helt eller delvis kunne vært løst med en brille, evt trening av synet. Så uansett, en undersøkelse av synet er aldri dumt, men med vondt i bihulene er det lurere å ta det når hodepinen er borte:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eelis+kian ♥

Hvor har du påstandene dine fra, Stor og liten?

 

Jeg er selv nærsynt og hadde konstant vondt i hodet før det ble oppdaget. Det kom plutselig en dag, og varte hele dagen, i ukesvis i strekk, helt til mamma trodde på at jeg ikke bare "sutret", men faktisk HADDE vondt i hodet. Sånn har det vært for alle i familien min, og alle er nærsynte.

 

Men til HI: Jeg syns dette høres mer ut som bihulene. Øyehodepine gjør vondt i hele hodet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere års skole og flere års erfaring. Og det er selvfølgelig ikke sånn at ingen nærsynte har vondt i hodet, man får vondt i hodet av mye mysing også, men det vanligste er at nærsynte kommer til optiker fordi de ser dårlig og langsynte/de med samsynsproblemer kommer pga plager de har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest eelis+kian ♥

Det er kanskje mysingen vi i familien har fått vondt av, når du nevner det. Jeg dro ikke til optiker fordi jeg så dårlig (hadde -0,25 da, og det er jo ikke akkurat ille), men fordi jeg hadde så vondt i hodet hele tiden. Nå har jeg -3 og får satans vondt i hodet av å bytte mellom briller og kontaktlinser. Hehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bihulebetennelse hos barn er vel ikke særlig vanlig, da bihulene ikke er ferdig utviklet før man er nesten voksen.

 

BIhulebetennelser blir alltid verre om man bøyer seg fremover (så kjapt og sjekke), og snørra (om det kommer ut noe) er guffen grå/grønn. Selvsagt skader det ikke og undersøke, men antibiotika for bihulebetennesler er ikke noe man gir her iallefall..Ikke før den har vært langvarig, på samme måte som man har sluttet og gi det for øyekatarr, bortsett fra i ekstreme tilfeller....

 

VIl tro det KAN være migrene (jeg har min i tinning/bak ene øyet, evt begge) eller synet. Men ville selvsagt ikke utelukket det enkle alternativet,- bihulebetennelse..Men blir det ikke vondere (veldig intens og stikkende) når han bøyer seg fremover, er det ikke bihulene..Tro meg, jeg får det hver gang jeg er pittelitt forkjøla.....:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...