Gå til innhold

Det er jo bare trist... og jeg burde kanskje skjerpe meg... men klarer det ikke... Min mor er narkoman... og når hun kommer på besøk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

(en veldig sjelden gang)... så irriterer jeg rett og slett vettet av meg over henne. Grunnen: Hun STINKER!!!! Hun har en hund... den lukter helt forferdelig, og hun sover sammen med den - de stinker begge to :(

 

Vi har sofa i tøy... og det lukter VONDT når hun er her, og i lang tid etter hun har gått. Vi tørker av den med fille og støvsuger den - men den lukter likevel dritt.

 

Jeg vet ikke hvordan jeg skal få sagt det på en grei måte... Jeg har sagt hunden IKKE får komme inn lengre. Den hopper opp på vegger og skraper opp + den lukter helt gruuusomt!!! Jeg sa jo ikke det, jeg sa bare at minstebarnet mitt er alergisk - og derfor får den ikke komme inn.

 

Jeg er langt i fra fisefin... men de lukter så det svir i nesa.

 

Det går jo ikke så si noe til henne... kan jo liksom ikke nekte henne komme inn å sette seg...

+ hun ser helt forferdelig ut :((((( Helt grusom.... Jeg har helt vondt av henne, har tilbydt henne å hjelpe henne på avrusning, men hun sier bare hun blir avrust i fengselsoppholdene (sist var på 3 uker), det stemmer jo naturligvis IKKE... men det er jo hennes liv. Kan jo ikke tvinge henne heller....

 

Åhhhrrr... hadde hun bare ikke luktet såååå :( Jeg føler meg OND.... og fisefin....

 

*SUKK*

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HI her:

 

Det er jo min mor... hun har vært narkoman i 14 år. Grunnen er sykdom + lege som skrev velveldig ut MYE medikamenter... men så ombestemte han seg og sluttet med det. Dermed havnet hun på "gata"...

 

Kan jo ikke stenge henne ute... Hele greia er vondt... hun forandrer seg bare mer og mer... og jeg føler ikke jeg kjenner henne lengre! Det gjør det heller ikke noe greit når hele familien i huset her gremmes av luktene hennes..... + oppførselen til tider. Men mine barn skal se at menneskeverdet har hun for det om hun er nakoman, det er en sykdom. Desverre tærer rusen hennes på andre ting også, som psyken... som jeg desverre ikke tror vil tåle å bli tipset om en dusj :(((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang du vet hun kommer så legger du noen pledd i sofaen. Fleecepledd er billige og kan kjøres i vaskemaskinen etterpå. Dander dem utover sofaen slik at det ikke er så påfallende og slik at dere sitter på dem alle sammen. Alternativt så får du si det som det er, at hun ikke lukter godt, men det er jo ikke akkurat så hyggelig å måtte si til noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir så overgitt over meg selv her, hehe... ikke vanskeligere enn det - bre over ett pledd!!! :)))))) Blir så opphengt i problemet at jeg ikke klarer se løsninger.

 

Tusen takk, hehehe, DIB jenter - dere er jo fantastiske!!!! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest at når det er moren din, bør du kunne si slikt til henne - selvsagt på en fin måte.

Siden hun fikk problemer, har hun glemt å passe på seg selv, og da er det ikke alltid så enkelt å tenke på det med hygiene..

Jatt med og vis forståelse så kanskje hun begynner å passe litt bedre på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du er fantastisk Hi :) Som har kontakt med moren din og lærer barna dine å se det gode i moren din selv om hun er narkoman.

 

Jeg vet hvordan du har det, min far var så syk i 6 år at han bodde på pleiehjem, han hadde ingen kontroll over sykdommene sine (han hadde bla slag som gjorde at han ble lam, kols og løsmiddelskade) og ble veldig deprimert. Eneste han kunne kontrollere var personlig hygiene, så han nektet å la noen stelle han, så han luktet helt forferdelig og så helt jævlig ut. Det tok mange år med å prøve å overtale han.

 

Eneste som fikk lov til å stelle han litt en skjelden gang var søsteren min.

 

Han ble utrolig brydd og skammet seg hver gang vi tok det opp og vi gruet oss og syns det var veldig vansklig å snakke om. Så jeg vet hvor vanskelig det er :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars.. hun føler seg sikkert veldig ensom som sover med hunden i senga.

Og helt klart en vanskelig situasjon for familien også.

Men nå har du visst fått et genialt pledd-tips :-)

 

Hvis du er kynisk nok, kan du sørge for å miste en masse vann over henne hver gang hun er på besøk, si Oi! og dra henne ut på badet og bytt på henne nye klær. Men det blir jo en tvangsbehandling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei det er sikkert kjempevanskelig å vite hvordan man skal forholde seg til moren sin når situasjonen er slik. Desverre er det slik at man velger ikke sine foreldre. Når det er sagt er det sant det du skriver om at hun er syk og at det er synd på henne. Vet ikke om jeg hadde sagt til henne på en så fin måte som mulig at hun luktet eller om jeg bare hadde lagt pledd i sofaen...Kansje pledd er det greieste for å slippe å såre henne..

Synes du virker som en kjempesnill og oppofrende datter som bryr seg om moren sin iallefall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...