Gå til innhold

Hvor mye ull og øvrige vinterklær til barnet? Hjelp en førstegangsmamma :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en som blir 1 år nå i vinter (november)

 

Hvor mye ullklær (bodyer) trengs?

 

Hvilken vinterdress er best? Jeg trenger en som er passelig varm, ser ikke for meg at det blir så mye leking i snøen (hun går ikke i barnehage), men kan jo være greit å ha en god vinterdress likevel. Har EasyGrow dunpose i vognen til vinteren.

 

Og hvilken lue? Så på tynne ull-luer idag, sånn hjelm-luer, men disse er jo helt tynne, hvilken lue har man utenpå da?

 

Håper noen vil hjelpe en førstegangsmamma, vet ikke helt hvordan de små skal kles til vinteren? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger ikke så mange ull-bodyer. De blir ikke så fort skitten og det holder å lufte dem eller legge dem litt ut i snøen. Og med tanke på at babyer vokser fort så ville jeg begynt med 2-3 stykker og så ser du det an om du trenger flere eller om det er nok til poden voksen inn i neste størrelse.

 

Min datter hadde en tynn ull-lue innerst og en Ulvang-lue over. Når hun sov i vogna, i vognposen, hadde hun bare den tynne luen på seg. Men det ser du selv og regulerer etter vær og vind.

 

Hadde Polarn & Pyret dress med fast for. Veldig fornøyd! Når hun sov i vogna hadde hun på seg en ulldress.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med 3-4 ullbodyer og 3-4 strømpebukser.

Luer finnes det mange gode av, jeg liker veldig godt reima sine.

 

Så evt ull eller fleece dress over der..

 

Så evt reima sin vinterdress på kalde dager hvis frøkna skal ut å bevege seg litt i vinter :)

Husk at Flere lag med ull er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke så mye slitasje på vinterdressene til sånne små, så en dress fra cubus eller lignende holder mer enn nok. Men hvis du vil kan du jo spandere reima eller polarn. Det er lurt med stramming i livet. Da varer dressen litt lengre. Det er også greit med noen vinterstøvler etterhvert, men det hadde jeg ikke giddet å kjøpe før barnet begynner å gå eller snøen kommer og dere skal på akebrett-tur.

 

Reima har ihvertfall før hatt noen gode hjelmluer i ull med litt for inni.

 

Selv om dere er hjemme, så må dere jo være mye ute! Det er nå grunnlaget legges! Det er gøy å ake selv om man er 1 år!

 

Antall bodyer går på hvor ofte du vil vaske. Jeg hadde 4-5 stykker tror jeg når barnet var i den alderen. Husk strømpebukser også. Jeg tror det er safeit eller noe sånt som har med antiskli på knær og under føttene. (kjøpte på bogerud).

 

Et lag ull til er greit med tanke på å være ute. En ulldress som også kan brukes i vogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer 19:24 Ute må dere jo være. Skal en være hjemme med barna må en også aktivisere dem, hvis ikke risikerer du et barn som ikke vil like være ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det blir ikke så mye slitasje på vinterdressene til sånne små, så en dress fra cubus eller lignende holder mer enn nok."

 

Det er jeg enig i. Glemte å nevne at jeg kjøpte min PoP-dress brukt så den kostet ikke så mye.

 

19:13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...