Gå til innhold

Dagens barnehage-innlegg


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barnehagen er ikke så keene på å ha mit barn i barnehagen, med gips på armen .....

Barnet trenger ikke spesialtbehandling, det eneste er at gipsen ikke skal bli våt og griset til ...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da får du kjøpe en slik pose som barnet han ha på armen da. Du kan ikke forvente at personalet hele tiden skal kunne se etter ditt barn slik at gipsen ikke blir vår eller skitten!

 

Er barnet i barnehagen må du nok tåle at gipsen blir litt skitnet til og kanskje også våt. Så får dere heller reise på poliklinikken og skifte gipsen ved behov!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal godt gjøres å klare å holde gipsen tørr, særlig hvis de er utendørs i dette griseværet.

 

Her får ikke barn med kuldeallergi /astma være i barnehagen hvis det er mange minusgrader ute. Dette fordi man ikke kan avse en voksen til å være inne med de barna det gjelder.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva?? de kan jo ikke kreve at foreldre holder barn med kuldeallergi hjemme?! da hadde jeg klaget til kommunen, det kan ikke være lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal de gjøre da?

Det er jo helt umulig å sette en ansatt på ett barn inne. Det ville jo forårsake at de andre fikk mye mindre tilsyn enn de de har krav på. Nettopp fordi noen barn med kroniske sykdommer er for "syke" til å være med på normal barnehageaktivitet, så har man ekstra syke-barn dager!

 

trenger man spesiell tilrettelegging, sår man heller søke assistent da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18.50, er helt greit med , men det er for få dager, her er det gjerne snakk om mndr med ekstrem kulde ..Med så mange barn med astma/kuldeallergi som det er pr i dag, så burde tilbudet til barnehagene vært bedre enn de er

 

Ikke får man redusert pris i barnehagen heller, når man har barnet borte fra bhg 1/4 av året heller. Diskriminering kaller jeg det. Det er rett og slett en stor skam .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da må man søke assistent til barnet! Du kan ikke forvente at alle andre barn skal få et dårligere tilbud enn det de betaler for fordi ett eller få barn skal få et bedre tilbud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får 20 ekstra syke barn dager pr barn. Det tilsvarer 4 uker (eller 1 måned om du vil) som du kan være hjemme MED LØNN når det er ekstremkulde:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg fått med meg 18.59, men 1/4 av året er ikke 4 uker eller 1 måned om du vil, det er da snakk om 3 mndr.

Men matematikk var vel gjerne ikke favoritfaget ditt, skjønner jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det gjelder kroniske lidelser SKAL bhg tilrettelegge, når det gjelder dette med gipsen kan man ikke forvente at bhg skal kunne garantere at denne ikke blir våt på denne årstiden, da må du sørge for utstyr som gjør at den holder seg mest mulig tør, eller ha barnet hjmme. ped.led.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her svarer folk igjen uten å ha kunnskap om hva de svarer på...

 

Hvis foreldrene kan fremlegge en sykeattest fra lege om at barnet ikke kan være ute kan bhg. søke middler for å få dekket barnepass. Jeg har selv et slikt barn på min avd. og de har krav på å holde sitt barn inne i kjernetiden 10-14 for da er avd. ekstra bemannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innen de får svar på søknad er nok gipsen av.

Hadde en gutt med brukket arm i vår bhg før sommeren, det var da ikke noe problem bortsett fra bading i vannspreder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, er glad vår barnehage ikke er så vanskelig å ha med å gjøre.

Selvfølgelig skal barnet få komme i barnehagen med gips. I noen tilfeller skal jo gipsen være på i 6-8 uker, du kan da ikke mene at en skal holde barnet hjemme så lenge? Tipper arbeidsgiver blir fornøyd da...

Hvordan blir det når barnet begynner på skolen da? Skal en førsteklassing måtte være hjemme pga gips på armen? Skal de få komme på skolen, men ikke på sfo?

Når mitt barn gikk i første klasse hadde hun gips, tok ikke lang tid før hun satt i toppen av et tre med den gipsen på... (hadde dog litt problemer med å komme seg ned igjen!)

 

Nei, få tak i utstyr (pose) som en kan ha utenpå, og send ungen i barnehagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig altså.....da jeg jobbet i barnehage for noen få år siden så hadde vi et barn med gips på armen. Ganske liten var han også, så det krevde litt ekstra. Men det var virkelig ikke noe problem. Vi hjalp han litt med håndvask og påkledning og når vi skulle ut i regnvær så puttet vi en pose utenpå gipsen hans.

For å unngå at den gipsen ble så innmari grisete så surret mammaen en støttebandasje utenpå slik at hun kunne ta den av og sette på ny ved behov. Dette synes jeg virkelig er tullete av barnehagen å lage et problem utav. Det er da bare noen få uker det er snakk om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen plikter å tilrettelegge for at barna kan gå i bhg selv med gips.

 

Sønnen min hadde gips på foten (helt over kneet) i vinter, og det var ikke noe problem at han var der. Han satt i akebrett og ble dratt rundt hele dagen da han selvsagt ikke skulle gå på beinet. Inne fikk han låne en kontorstol så han kom seg rundt på egenhånd. Ikke noe problem det!

 

Jada, den ble våt sånn at vi måtte bytte den, men det gjorde da ikke noe. (Det var verre at han gikk ute i 20 minus med bare EN raggsokk på gipsbeinet, når vi hadde sydd fotpose som var fora inni og med bevernylon utenpå, men pytt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ped.leder i en barnehage og hos oss har det da aldri vært noe problem med gips i barnehage (har skjedd to ganger). Sørg for å ha en jakke som passer over gipsen og en vott eller hanske til å ha på handa, verre er det ikke.

 

Personalet kan ikke nekte dere å komme i barnehagen, litt ekstra hensyn må de jo klare å ta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personalet (eller egentlig ledelsen av barnehagen) kan fint "nekte" foreldrene å sende barnet i barnehage dersom barnet ikke kan følge normal aktivitet i barnehagen og de ellers ikke har mulighet til å tilrettelegge.

 

Vi måtte selv holde vår 3-åring hjemme i 8 uker da han hadde gips fra tå til hofte. Han var for liten til å bruke krykker og han fikk ikke lov til å belaste benet. Personalet kunne selvsagt ikke bære på han hele tiden. det var vinter og selv om vi kledde han godt ville han blitt veldig kald hvis han måtte sitte ute på bakken i flere timer hver dag:)

 

I slike tilfeller kan NAV innvilge pleiepenger slik at vi som freldre ikke taper økonomisk på å være hjemme med barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her hadde min sønn gips på begge beina i 2 mndr i fjort høst/vinter, og BHG tok han gladelig imot og sa det var en morsom utfordring å ha en 2,5 åring i gips på den årstiden ;) Vi brukte regnsokker og romslig regnbukse og han var nede på bakken på lik linje som de andre, krabbet rundt og ordnet seg selv.

 

Få tak i en god, stor regnvott og bruk den utenpå regnjakka/allværsjakka, så kan hun fint gjøre som de andre i BHG ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...