Gå til innhold

be om oppsigelse...???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

kan man be arb.giver om å si en opp istede for å si opp selv?? er det lov? vi har ikke barnehageplass og jeg sklal begynne på skole til neste høst og har perm fra jobben til februar..

 

min sviger mor tipset meg pga da ville jeg motta arb.ledighetstrygd fram til skolen begynte....?? økonomien blir jo helt på tryne med en lønn så lenge:( må jo ærlig si at jeg ikke trives med tanken på å gå til arb.giver å spørre om dette...noen som har peil her???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vil uansett ikke kunne svindle til deg dagpenger på dette viset ettersom du for å få dagpenger må være REELL arbeidssøker. I det ligger at du er klar til å ta imot tilbud om jobb eller kurs på kort varsel og det vil også si at du må ha barnepass tilgjengelig på kort varsel.. Du sier du skal være hjemme nettopp FORDI du ikke har barnehageplass og da regner jeg med dere ikke har andre alternativer heller... Får du tilbud om f.eks kurs via nav nytter det ikke å takke nei fordi du har et barn hjemme, da vil du miste dagpengene og risikere en svindel tiltale for i papirene om søknad på dagpenger skriver du under på at du er reell arbeidssøker.... Ikke verdt det med andre ord..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...