Gå til innhold

Hvor gammelt var barnet ditt når det sluttet å sove på dagen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt på 23 mnd som sovner veeeldig sent på kvelden hvis han har fått sove på dagen. Men sovner til "normal" tid når han ikke sover.. Men synes egentlig han er litt for liten enda til å slutte med det?

 

Noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten min er to år og tre måneder. Vi har akkurat sluttet å sove på dagtid. Jeg innser nå at vi nok burde sluttet med det for leeeenge siden! Det er barnehagen som har holdt igjen her, og siden han er mitt første barn, og jeg er en litt stillferdig person, har jeg nok ikke helt skjønt at det er JEG som bestemmer, og ikke bhg. Han har brukt laaang tid på å sovne om kvelden veldig lenge. Nå som han ikke sover sovner han ofte på ti minutter.. Av og til kan det fremdeles ta inntil en time, så han er en gutt som ofte trenger å roe seg i sengen sin før han sovner.. Likevel... Hvis jeg var deg ville jeg forsøkt uten soving en stund for å se hvordan det går... kanskje han trenger å sove en halvtime annenhver dag i starten f.eks?

 

Lykke til... Blås i hva andre tenker, og bare prøv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittet inn fordi jeg er nyskjerrig. Min er bare 8 mndr, men har i ein mnd allerede kuttet ned på søvnen til bare en time midt på dagen. Tenker han blir som din etter hvert, og kutter all dagsoving tidlig. Noen får bare nok søvn om natta, :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste var 2 år og 8 mnd. Da sluttet han med smokk og fikk ikke sove på dagtid uten... :-)

 

Nummer to sluttet nå i sommer, da var hun 2 1/2 år. Da hadde vi i ca 1/2 år kuttet ned til max 1 time søvn på dagen (vekket henne). Hun vil fremdeles gjerne sove om dagen, men hvis hun gjør det kan hun være våken i timesvis etter leggetid.

 

Det er veldig forskjellig dette, du må bare gjøre det som er riktig for ditt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta vår var 3 år og et par uker. Hun begynte i ny barnehage og stor avdeling da hun fylte tre, og tanken var at hun skulle slutte med duppene da, men hun ble så sliten av alle de nye inntrykkene at hun måtte sove litt på puterommet hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi sluttet helt ved 3 år og 4 mnd. Fra ca 3 år var det litt ettersom (hvor lang søvn på natta, urolig natt, mye som skjedde på dagtid osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...