Gå til innhold

Erfaringer fra føden og barsel på bærum sykehus?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg fødte på Bærum sist, og hadde dessverre dårlige erfaringer både fra føden og barsel. Det kan tenkes at jeg hadde uflaks, men jeg følte meg ikke ivaretatt i det hele tatt. Under fødselen ble vi overlatt til oss selv for det meste. 11 forskjellige jordmødre, barnepleiere, sykepleiere og leger var inne hos oss i løpet av de 12 timene vi var der.. (vi begynte å telle)... de løp inn og ut og var ikke tilstede i det hele tatt. Måtte dra i snora flere ganger når jeg lurte på ting, var usikker, hadde vondt osv.. Mannen min fikk i oppgave å passe på fosterets puls og ringe hvis de gikk under så og så mye.. Han var helt blek av ansvaret stakkar.. Jeg ble liggende i over to timer med full åpning.. Riene hadde stoppet, så jeg hadde ikke vondt, men ble veldig stresset av det. Gutten min kom ut som stjernekikker, og fikk problemer med nakken sin etter fødsel (KISS).. Vet ikke om det var fordi han var stjernekikker, eller fordi han lå og stanget så lenge før jeg fikk presse han ut. Når jeg begynte å presse tok det enda en time før han var ute. Han var så flat i hodet sitt stakkar! Det var ingenting bak ørene, så flat var han!

 

Vet ikke om dette er vanlig, men.. Det ga ingen god følelse syntes jeg.

 

Dere andre som har født på Bærum. hvordan opplevde dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fødte der sommeren 2008, og hadde heller ikke noen godt opplevelse. Følte meg ikke ivaretatt i det hele tatt. Mulig jeg også hadde uflaks, men jeg skal i alle fall ikke tilbake dit neste gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født på Bærum to ganger.

Er veldig godt fornøyd med føden begge gangene. Første gang havnet vi midt i mellom to skift så da ble det litt mange folk inn og ut, men jeg følte meg godt ivaretatt hele tiden. Begge mine fødsler var raske, var på føden i 4 timer med førstemann og 5 minutter med andre mann (så vidt vi rakk frem).

 

Barsel derimot har jeg blandet erfaring med. Første gang var det en vannvittig stressende overjordmor på vakt. Jeg har ikke tid sa hun hele tiden og løp rundt som en forskremt rotte. Samtidig som hun kom med en eller annen kommentar som indikerte at noe var galt med barnet (barnet er gult, barnet er kald, barnet er varm osv). Ble litt svett av den dama. De andre på jobb prøvde hele tiden å unngå denne dama, men hvis hun var i nærheten, så måtte vi spørre henne først. Virket som om de andre ansatte var redde for henne.

 

Med nummer 2 så var det en helt annen stemning på barsel. Mye roligere.

 

Jeg hadde familierom med begge.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke født der selv, men en venninne av meg hadde akkurat samme opplevelsen som deg. Hun nekter å føde der denne gangen, og har valgt et annet sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg hatt flere barn hadde det blitt Bærum uten tvil.

Har født der to ganger og tre barn:)

 

Da jeg var tvillinggravid ringte de meg i uke 12 og lurte på om jeg ville ta alle jm og lege kontroller hos dem.

Aldri følt meg bedre ivaretatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Superfornøyd med føden, var der riktignok ikke så lenge for fødselen gikk fort. Føder på Bærum igjen neste gang, uten tvil!

 

Barselavd. får ikke like høy karakter. Det var fult kaos, stapp fult. De ansatte løp rundt, og vi ble "glemt" på familierommet, selv når vi bad om hjelp :S

Litt tøff start for en førstegangsmamma, men med en flink mann gikk det tross alt bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde å føde der i 2005, endte i hastesnitt, tok planlagt ks der i 2009 og 2010. super fornøyd med barsel og også alle som var på meg under ks og etter kset, under de 18 timene i fødsel første gangen, så husker jeg ikek så mye om jeg ble i varetatt eller ikke hehe for jeg var rimlig lost i smertene.. men tiden etter var fantastisk, og jeg dro langt med tredje mann (gjennom to fylker) for å få siste mann der også ;) angrer ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...