Gå til innhold

Er et lammeskinn et lammeskinn?


Rose -3. troll i 2012

Anbefalte innlegg

Eller er det slik her også at du får det du betaler for?

 

Ser at Barnas Hus selger lammeskinn for 399 mens Jysk selger for 230 kr

 

Barnas Hus står det ingen info om, men Jysk sin står det "Økonolgisk garvet lammeskin. Særlig egnet til barn"

 

Jeg kunne godt tenke meg å ha et lammeskinn i vogga og ett i senga. I vogna har jeg min egen sauskinnspose.

De kan alltid brukes som sitteunderlag på turer/fotballkamper når ungen blir stor, og da er vi jo 5 så greit med 2 ;-)

 

De av dere som bruker/ har brukt lammeskinn i senga; hvordan vasker dere det?

Ser liksom for meg at det er en smule uhygienisk å ha et lammeskinn i sengen i flere mnd uten å vaske det...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en fra IKEA. Den er grei nok for meg. Jeg har kjent på dei som er dyrere, noen av dei har litt tykkere, litt lengre "hår" men jeg synes ikke at det spiller så stor rolle hvis man skal sitte på det.

Angåendes seng, jeg klarer ikke å skjønne hvorfor noen liker å legge ungen om natta oppå saueskinnet. Jeg liker selv ikke noe sånt under meg om natta. Det er noe helt anna å sitte oppå det når man er påkledd. Men det er bare meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte å bruke lammeskinn til barnet denne gang. Gjorde ikke det forrige gang.

Men ja jeg vil påstå at man får hva man betaler for. Jeg har et fra barneutstyrsbutikk (399kr) og vil påstå at den er mye bedre enn billigutgaven. I tillegg er de mer allergivennlig, de som koster litt.

jeg bruker ullsåpe og ullskyllemiddel fra Nøstebarn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte til 1. mann fra nøstebarn, klippet merinoull, dyrt og veldig bra kvalitet . Har blitt brukt av 3 barn så langt, er like fint selv om det er vasket i maskin både titt og ofte. Har ett skinn som er langhåret fra Ikea og det er slett ikke den kvaliteten . Og man bør velge ett som er klippet og som er beregnet for små barn. De langehårete vil de vikle de små sticky fingrene inn i , rive av pels som havner i munnen og påfølgende gulp osv. I tilegg til at korthåret som kan vaskes er det absolutt beste. Hvis det i tilegg er ubehandlet ull vil det være lettere å holde pent og rent da det er delvis selvrensende slik at flekker kan gnis av med klut pga. lanolinen i ulla som gjør den ekstra isolerende og hygienisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...