Gå til innhold

Tørre øyne etter øyeoperasjon. Noen andre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har tørre øyne etter en laseroperasjon som jeg tok for fire mnd. siden. Jeg brukte øydråper i tre mnd, men den siste mnd. har jeg ikke trengt det. Øynene føles likevel litt tørre og såre. Det er ubehagelig. Øyelegen kan ikke se tørrhet, men det er sikkert bare fordi jeg ikke lenger har en sterk grad av tørrhet. Noen andre som har opplevd dette? Hvor lenge var dere tørre på øynene? Har det gått over eller ble det slik for alltid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nesten 9 år siden jeg ble operert og er fremdeles tørr i øynene, regner med at det er sånn jeg kommer til å være for bestandig...

 

Jeg er værst om morgenen, så det første jeg gjør når jeg står opp om morgenen er å dryppe øynene. Men på dagtid merker jeg det ikke noe særlig annet enn når jeg leser lenge, er i "tørre" lokaler som kjøpesentere, fly o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12:23 igjen.

Ja, det har gått over. Jeg dryppet hver andre time i noen uker. Fikk falske "tårer" å dryppe med i tillegg til de vanlige dråpene. Husker ikke helt, men etter noen mnder var det helt fint!

Har ingen problemer nå, kommer ikke på at jeg har operert engang.

4 år siden operasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går over. Skikkelig irriterende. Synes det var altfor lite informasjon om dette fra klinikken, eller rettere sagt falsk informasjon..:-( Lederen for klinikken sier på en informasjonsvideo at de aller mest uheldige er plaget med tørre øyne i opptil to mnd. etter operasjonen. Når jeg har vært til kontroller i ettertid mener øyelegen at jeg ikke har noe problem med tørre øyne, selv ikke da jeg dryppet annenhver time... Og det lederen sa i videon er visstnok irrelevant i følge øyelegen som kontrollerer meg nå i ettertid.

 

For de aller fleste vil jeg si: Styr unna laseroperasjoner av øynene. Øynene er den viktigste sansen vår. Vil du virkelig ta sjansen på synsforstyrrelser, tørre øyne og evt. andre bivirkninger? Jeg mener at en laseroperasjon må være for de som synes at et liv med de evt. bivirkningene er bedre enn den situasjonen de har nå.

 

Jeg sliter også mest i tørre omgivelser og med lesing, spesielt på data.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde tørre øyne en stund, men husker ikke hvor lenge. Men det kan godt ha vært i 6 mnd. Dette fikk jeg også informasjon om på forhånd. Det er 4 år siden jeg gjorde og angrer ikke ett sekund. Eneste jeg syns var problematisk var hvor lang tid det tok før jeg følte synet ble bra. Jeg tørte ikke kjøre bil de første 2 ukene. Hadde det ikke vært for at jeg hadde sommerferie så tror jeg nesten jeg måtte vært sykemeldt den perioden, for jeg hadde ikke hatt mulighet til å komme meg på jobb og fungere på en sikker måte der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble operert i 2005 og ble helt avhengig av øyedråper etterpå. Hvis jeg våknet om natten måtte jeg dryppe øynene fordi de var knusktørre. I 2009 bestemte jeg meg for å slutte med dråper. Det tok tre dager, så var øynene tilbake til normalen. Det var akkurat som om øynene produserte mindre tårevæske fordi de var vant til å få det kunstig tilført.

 

Jeg angrer ikke et sekund på operasjonen. Den forandret livet mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei! jeg ble laseroperert for 6 år siden. har i perioder etter dette hatt mye tørrhet på øynene, da spesielt på natten og med en gang jeg våkner. bruker da viscotears. synes det er verst på vinteren, da luften er tørrere inne. er ikke plaget av det i hverdagen. angrer IKKE på operasjonen, fikk et helt nytt liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Av ren nyskjerrighet må jeg bare spørre: Hvordan fikk du et nytt liv etter operasjonen? Har det så enormt mye å si å slippe å gå med briller eller linser? Eller var det andre forhold som gjorde det? Jeg har hørt flere si det samme som deg, og jeg synes det er litt merkelig. Jeg angrer på operasjonen,og tenker i ettertid at det betydde jo egentlig ikke så veldig mye å slippe brillene. Jeg klarer meg jo fint med briller også selv om det er litt upraktisk i noen situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det deilig å slippe linser... De er utrolig skadelige i lengden!

Ble operert i Istanbul for 4 år siden. Veldig bra klinikk! Var på forundersøkelse her i Norge, og hadde aldri villet operere her! Makan til rot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det som var rotete i Norge? Hvilke klinikk var du hos her? Jeg synes også at det var rotete. Fikk lite, mangelfull og altfor sein informasjon... Hadde jeg fått bedre informasjon på et tidligre punkt ville jeg ikke lagt meg på operasjonsbordet daen gangen:-(

 

Var det aldri aktuelt for deg å bruke briller istedenfor å ta laseroperasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første måtte kirurgen ringe flere ganger for å finne utav apparatet. Han virket stresset, og lite trygg på seg selv. Fikk ikke noen utfyllende informasjon. Utenom pris liksom.

Husker ikke hva klinikken heter, men det var i Stavanger.

 

Da jeg på det tidspunkt ville bli politi, kunne jeg hverken bruke briller eller linser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...