Gå til innhold

Er babyen min sær, eller er nestle dårligere enn småfolk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nestle er blæh, brekkninger og bortvridning. Begynnte med småfolk, og det sies helt tydelige NAMNAM og stooooor gaping. Er det virkelig så stor forskjell på dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smak selv, så finner du det ut.

 

synes forøvrig all babymat på glass er smakløs, så jeg foretrekker absolutt å lage selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen din er ikke sær. nestle sin mat smaker balle!!!!

Guttebassen min har til nå ikke likt en eneste en fra nestle. bortsett fra grøten da.... skal sies at han er kresen da. liker kun ett middagsglass. (fra hipp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liten fundering i denne forbindelse:

 

Kan det være det som gjør at mange barn blir sære med mat når de blir eldre? At de har spist smakløs eller direkte illesmakende mat når de var små? For det utvilker jo ikke akkurat smaksløkene på en positiv måte, vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen poeng i å prøve andre nestle varianter, eller prøve igjen ved 8mndrs glass da. Leste forresten på glassene og det virker som om småfolk har mest rene råvarer, mens at nestle bruker veldig mye vann og stivelse for å få det til å virke som om det er mer mat i glassene. Det er jo svindel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er liten forskjell, ingen av dem smaker noe som helst. Det er derfor barn blir så kresne nå for tida.

 

Kan være konsistensen han reagerer på, kan være forskjeller der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke at dere gidder å kjøpe elendigheten. Dyrt er det også. Mye greiere å lage maten selv, da vet man hva de får i seg og det blir litt mer smak på det.

 

Synes selv det e supermorsomt å se hvordan baby reagerer på forskjellige smaker: Du ser veldig tidlig at noen smaker er gode, andre ikke. Og ha en entusiastisk baby som allerede tidlig vet hva som er blomkålpure og hva som er gulerotpure og VELGER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke egentlig greit å gjøre begge deler? Man kan jo for eksempel kjøpe småfolk spaghetti, (som jeg liker smaken på) for så å diske opp med hjemmelaget mat neste dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De driver med voldsom feilinformasjon ang mme i den 3 verden. Mange barn som har dødd pga feil informasjon fra nestle om hvordan det skal tilberedes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Nestle og Småfolk smaker papp, men Småfolk er litt søtere og har en mer fluffy konsistens.

Sverget til Nestle med førstemann for mange år siden, men nå går det bare Småfolk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Er stoppet for mange år siden. Stor skandale, hele styret i Nestlè ble byttet ut og jeg tror faktisk noen fikk fengselsstraff?

 

Men for en gangs skyld så har ikke verden helt glemt dette. Og fint er det, synes jeg. Viser en forferdelig mennsekeforakt når man gjør slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enorm forskjell.

Vi prøvde en stund i desperasjon, tross at vi helst ikke kjøper Nestléprodukter av etiske grunner, men det fikk i hvert fall ikke ungen til å spise!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som har tenkt på at det kan være tilsatt sukker eller aromater som gjør at barna foretrekker ett merke foran ett annet?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de solgte bevisst inn MME til afrikanske mødre, fortalte dem at det var mye bedre for ungene deres enn morsmelk. Siden det ofte kan være vanskelig å skaffe rent vann i Afrika, og siden mange afrikanere ikke er kjent med begrepet sterilisering, så var det veldig mange babyer som døde.

 

Det var IKKE ett uhell. Men det ER mange år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...