Gå til innhold

når fortelle det til sjefen? (samme som på 1.trim)


Mamma♥09♥12♥

Anbefalte innlegg

Jeg gruer meg utrolig masse til å si det til sjefen min. Jeg har ikke noe god erfaring fra sjefen min om at graviditet er greit. Jeg har nå jobber i ett halvt år den 28 sep. Bør jeg vente til etter dette eller kan jeg si det nå? Jeg føler litt for å si det nå jeg. grunnet arbeidsoppgaver som er tungeløft, å kjenner jeg blir utrolig sliten. Legen sa at jeg kunne få problemer meg ryggen og bekkenet om jeg kom til å fortsette. Men jeg har nesten ikke lyst å si det til sjefen heller.. Gruere meg..... Noen andre som syns dette er vanskelig? er ca 5+3 ukerpå vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg følte ikke jeg hadde noen gode erfaringer med å fortelle det til sjefen hverken med nr 1 eller med nr 2.

Valgte derfor denne gang å sende en e-post til sjefen hvor jeg fortalte at nr 3 var på vei. Sendte denne fredagskveld etter at sjefen var gått hjem, med håp om at han leste den i løpet av helgen.

 

Da ville han få helgen til å komme "over sjokket og skuffelsen", og det beste av alt var at jeg slapp å se reaksjonen.

 

Hadde bestemt på forhånd hva jeg skulle si dersom jeg fikk tilbakemelding om at han ble skuffet over at jeg ikke kunne si det ansikt til ansikt.

 

iIkk svar lørdag ettermiddag med gratulasjoner, men fikk likevel følelsen av at han var en smule skuffet.

Var veldig glad det var overstått...

 

Lykke til...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes veldig greit ut. men føler ikke min sjef hadde likt det i det heletatt.. når fortalte du det? hvor langt var du på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen tunge arbeidsoppgaver, sitter på kontor hele dagen.

Fortalte det rett før 12 fullførte.

 

Jeg regnet ikke med at min sjef ville like det, -se på det som et tillitsbrudd, men han har ikke sagt noenting ang det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippo ღ

Jeg kjenner jeg reagerer veldig på at arbeidsgiver ikke blir glad. Hva kan de vente når de har kvinner på arbeidsplassen?

 

Min sjef ble kjempe glad, og syns det er utrolig spennende :) Hun kom ikke på før etterpå at de trenger vikar. Men kanskje det er annerledes med kvinnelige sjefer??

 

Jeg var også nervøs når jeg fortalte det (i uke 13-14), men de må da kunne glede seg på våre vegne, fordi om det kanskje blir merarbeid på de??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg på jobb. å sjefen kom hjem fra 2 ukers ferie. Jeg kommer på jobb, å hun sier kom så tar vi oss en røyk. Da sier jeg jeg har faktisk klart å sluttet jeg. Har holdt meg ganske lenge nå. ( Før sjefen reiste på ferie snakket vi opp røykeslutt, å at jeg ønsker å slutte. Dette var før jeg fant ut at jeg var gravid) Så spør sjefen bare rett ut er du gravid?. Jeg fikk sjokk, å bare sa neeh, så spør hun en gang til. Er du gravid? du er gravid du. Så klarte jeg ikke å lyge. Så måtte jo si det. Sjefen tok det fint. Å gratulerte meg. Bedre enn forventet.. Men kjente det var utrolig godt å gå det ut. For den kvelden slet jeg skikkelig med tunge løft. Jeg måtte bare gi meg. Fikk en smerte i bekkenet bak og fremme. Holdt på å kolapse. Så var greit hun viste det. Siden jeg ikke fikk fullført alle oppgavene mine... Men håper virkelig ikke hun sparker meg.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har en jobb som innebærer en del tunge løft og sånn så jeg valgte å fortelle sjefen det med en gang når jeg fant det ut slik at hun ikke trodde at jeg sluntra unna jobben og lot vær og gjøre det jeg ble bedt om.. hehe. hun tok det kjempe pent( til tross for at jeg ikke hadde vært ansatt mer enn 4 mnd) og tilrettela arbeidsoppgavene mine med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det va jo utrolig bra da! =) er kjempe lettet over nå at jeg har fortalt det. utrolig god følelse..men samtidig litt redd =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fortelle det til sjef nr en gleda jeg meg skikkelig til siden vi kom kjempegodt overens. Fikk i ettertid vite at han ringte opplæringskontoret (var lærling da) og spurte om jeg virkelig hadde lov til å bli gravid under lærlingtiden, og om han hadde noe han skulle ha sagt.

Gikk greit resten av svangerskapet, jobbet til jeg var i 6 mnd, men sluttet pga fare for fosteret. Jobbet i stall med hester som ikke hadde fått særlig god oppdragelse.

 

Med andre grua jeg meg veldig pga forrige sjefs reaksjon. Skrev også melding fredagskvelden og sa at jeg måtte prate med henne når mandagen kom.

Ble bedt inn på kontoret hennes mandags morgen, sa at vi venter nummer to.

Hun ble veldig paff før hun sa "Næmmen XXXXXX, har du fremdeles ikke lært deg hvordan kondomer funker??? Jaja, det er vel ikke noe å gjøre med det". Så spurte hun om termin, fikk vite det og mente at jeg skulle da klare å jobbe frem til permisjon. Det var stall nå også, og det å bære flissekker, møkke bokser, stable høy og løpe ved siden av hester på ridetimer ble for tungt når jeg nådde 5. mnd. Fikk tilrettelagt arbeid med diverse forefallende, fikse utstyr osv et par uker, men kvalmen og bekkenløsningen tok overhånd.

Misfornøyd sjef, men det var heldigvis helhjertet at hun ønsket meg lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg mamma?

Blir helt sjokkert jeg over at så mange gruer seg til å fortelle til sjefen at de er gravide. Er det så mange fæle sjefer der ute altså. De skjønner vel det at når de har damer ansatt så blir det noen graviditeter.

 

På min arbeidsplass er det nå 1 gravid, 2 i mammaperm og 1 snart i pappaperm. Tror sjefen synes det er litt mye. Og jeg håper å kunne fortelle at jeg er gravid i løpet av et halvår, men har ikke tenkt på at det er noe å grue seg for engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...