Gå til innhold

Gutten min gråter når han skal på skolen :(... Nettopp begynt i 1.klasse. Noen med gode råd?


missiana

Anbefalte innlegg

Hei, Gutten min har begynt i første klasse og har tatt bussen til skolen hver dag. Forrige uke la jeg merke til at han begynte å klemme meg veldig lenge når han skulle ut døra, og nå vil han ikke ta bussen, så jeg kjører han til skolen. han gråter når jeg leverer han til lærerinna.

 

Han har hatt perioder i barnehagen tidligere der det også har vært sånn, og jeg er veldig trygg på at dette handler om selve avskjeden, at han synes det er vanskelig å si hade, for han trivdes veldig godt både i barnehagen og også nå på skolen.

Det er også den tilbakemeldingen jeg har fått fra lærerinna.

 

Noen som har lignende erfaringer? hvordan gjør dere det når dere kommer inn på skolen? Hvordan kan jeg unngå at "alle" elevene får med seg at han hylskriker?

Finnes det noe triks for å snu "trenden"?

Hva kan jeg forvente av skolen og lærerinna?

 

Veldig takknemlig viss noen med lignende erfaring orker å svare ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten min var også sånn i fjor når han begynte i 1.klasse. Han er ikke glad i endringer og er ganske sjenert til tider. Han fortalt at han hadde det bra, og de tok vare på han når jeg leverte på Sfo. Tok en stund. Så må bare ta tiden til hjelp. Bruke tid på levering, og gi beskjed at han trenger noen ekstra i starten. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...