Gå til innhold

Hjelp ang kjøp av barnevogn i utlandet :D Ønsker meg stoooor vogn ;)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tenker på å kjøpe ny vogn til neste barn, og de danske vognene tiltaler meg sterkt. De har store bager, noe som jeg liker svæææært godt ;) Jeg liker også klassiske utføringer som BASSON, SIMO, EMMALJUNGA osv. Vil ha 4 hjul og ingen nymoderne opplegg som Bugaboo, STOKKE o.l.

 

Tenkte at vi kunne ta en "dansk en" (hehe) og kjøpe vogn i Danmark samtidig som vi tar en helgetur på båten :) Men da er vi avhengig av å finne en barnevognforhandler i København! KAn noen gi meg tips om dette? Og da et sted som selger de vognene jeg er ute etter ;)

 

TAKK :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner ikke til danske vogner, men tenkte bare å nevne at min laaange 9 mnd gamle gutt fremdeles ligger i Simo bagen sin. Kjøpte duo vogn denne gangen for å få max med bag i forhold til kombivognbagen jeg hadde sist. KNALLFORNØYD :)

 

Skjønner ikke hvorfor ikke flere kjøper vogner med herlige store bager!?

 

Gleder meg til å følge med på linken, kanskje noe snasent dukker opp til min neste baby (om maaange år riktig nok ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Skjønner ikke hvorfor ikke flere kjøper vogner med herlige store bager!?"

 

Det er jeg helt enig i. Vi har Emmaljunga Mondial duo og bagen kunne vi faktisk bruke til barnet vårt etter han hadde fylt 1 år(testet det en kveld vi skulle i besøk). Mange av de andre jeg gikk i barsel med måtte bytte til sportsdel før barnet var 6mnd..Viktig å tenke på,spesielt de som får vinterbarn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt uenig med dere. Forstår ikke hva dere skal med de store bagene. Hvorfor er det så om å at en så stor baby skal ligge i en bag? Mine barn har i alle fall blitt urolige og vil opp og se fra de var 4-6 mnd. Så vi har byttet til sportsdel lenge før bagene har vært for små.

 

 

Men klart, om det er det du ønsker så http://www.engby.dk/

Ring å hør om de kan skaffe vognen du er ute etter i forkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale Odder vogn.

De har liggemål på 97 cm. Mine gutter har sovet i de til de var 2 1/2 år. Brukte barnevognen som sovevogn i barnehagen og jeg synes de lå mye mer skjermet for vind og vær enn barn i sportsvogn.

 

Du kan lese om Odder barnevogne på www.oddervognen.dk

 

Babybutikker i København er fx Babysam eller Barnevognshuset på Frederiksberg

 

Ofte er der leveringstid på barnevognene. Men det kan hende de har vogne rett ut av butikken.

Alternativt kan du nemt finde brukte Oddervogne til salg. Ny pris for en Odder er rundt 7000,-, men brukt legger de på rundt 2500-3000. Fikk 2800 for min 5 år gamle fine Odder vogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skal virkelig sjekke ut Odder :D Og til deg som ikke skjønner dette med stor bag: Jeg har lyst til å gi babyen min mest mulig komfort når han/hun fortsatt er under året :) Og det å ligge i sportsvogna er ikke like godt som bagen :P Min første hadde en teutonia kombi, og han måtte over i sportsdelen når han var rundt 4-5 mndr. Han var strålende fornøyd med å kunne sitte og titte litt, men han sov aldri like godt i vogn igjen :(

 

det er stor fare for at barn nr 2 må bruke skinner slik som nr 1, og da er det nødvendig me en bred og god bag som holder lenge :D

 

Takk for tips :) Men hvor er det danskebåten legger til kai, og hvor langt er det til barneutstyrsbutikker?? Igjen, TUUUUSEN TAKK :D

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...