Gå til innhold

Dere som kjøper klær til barna deres på finn.no. Hvorfor gjør dere det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjør det ikke så mye.. det er fristende å få ei billig klespakke i posten, men nervepirrende å betale på forskudd.

De som selger vil at man skal betale på forskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper sjelden på finn.no, men jeg kjøper gjerne brukt!

Jeg elsker å gjøre bruktkupp, når jeg kjøper plagg som ser helt nye ut til 40 kr. Ofte er det også gode merker som Adidas, Wow etc. Det gir en god følelse både fordi det er bra for miljøet, lommeboka og min egen selvfølelse fordi jeg føler meg flink ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lurer du HI?

Vi har god økonomi.

Kjøper ikke hverdagsklær på finn, men har kjøpt noen vinterdresser, regntøy og 2 sykler bland annet....

 

Har solgt mange dresser selv, greit å få litt penger for klærne, som jeg igjen kan kjøpe nye klær til barna mine uten å bruke egne penger på:)

 

Jeg handler også nesten alt av klær til barna på salg, og barna mine er alltid velkledd og fine:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper lite brukt på finn, men kjøper noe gjennom venner og fb. Og arver det meste vi trenger av klær (kjøper noen nye joggiser innimellom).

 

Har også god økonomi, men man har vel alltids annet å bruke pengene på. - Mye er jo knapt slitt. Ser jo selv når jeg legger bort ting, det ser jo helt nytt ut! - Har gitt bort masse barneklær selv, kun det som er veldig slitt kastes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den livssituasjonen vi er i nå, som studenter, så er ikke økonomien noe å skryte av. Da er det veldig greit å kunne handle klær billig, slik at overskuddet kan brukes på andre ting. Men jeg kommer nok til å fortsette å handle brukt på finn når økonomien bedres også. Jeg er strålende fornøyd når jeg har gjort et godt bruktkjøp, da har jeg spart både penger og miljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt noe utstyr på Finn.no, men minimalt med klær.

Er i utgangspunktet for gjenbruk, men har hatt ett par uheldige kjøp av klær så har nok blitt litt skeptisk til akkurat det.

 

Flott å kunne spare miljøet med gjenbruk, gjøre noe med overforbruket OG spare penger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er genialt med gjennbruk ! Det er bra for miljøet, lommeboka, også tror jeg unger har godt av å se at de ikke trenger alt nytt for at det skal være bra. Er så utrolig mye brukt som er kjempefint :) vi resirkulerer jo søppel også, og forteller ungene hvorfor, skrur av lyset i rom vi ikke bruker, gir bort eller selger ting vi ikke trenger selv lenger. Ungene her pakker selv inn leker de ikke bruker samt klær og legger under juletreet til frelsesarmeen, og vet at det finnes mange som ikke har det like godt som vi... Og det etnisk av grunnene til at vi kjøper noe brukt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fikset på penger, jeg digger å kjøpe billigere enn full pris, jeg kjøper alltid på salg, men aller helst brukt. Jeg digger aller mest å arve, da betaler jeg ingenting, og det er enda bedre.

 

Jeg har ikke spesielt dårlig lønn, og mannen min har heller ikke spesielt dårlig lønn, ikke har vi spesielt gode lønninger heller.

 

Men jeg er helt fiksert på penger, penger, penger og atter penger. Jeg liker å spare penger der jeg kan.

 

Et annet aspekt er faktisk gjenbruk og grønne verdier, og det er ikke noe jeg bare sier for å være politisk korrekt, men fordi jeg er temmelig grønn av meg. Jeg liker ikke bruk og kast mentaliteten, og jeg er oppriktig bekymret for miljøet og den globale utviklingen.

 

Det å kjøpe lokale varer ser jeg på som et pluss, liker det mest når tingene vi kjøper er produsert i Norge eller Europa.

 

Men mest er det nok pga pengene, digger å spare penger, og digger å se at boliglånet raser nedover hver måned. Liker også den økonomiske tryggheten det er å ha mye å gå på i tilfelle kriser kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått sparing inn med morsmelka, og er snart henvist til å leve på sparepenger ei stund. Så her blir ikke vinterdressen kjøpt til full pris :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...