Gå til innhold

Jeg har 1000kr, det skal holde til mat i en hel uke( 1 voksen og 2 barn)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her er vi 2 voksne som spiser veldig godt, og sunt, for under 1000kr i uka, så det burde gå fint :)

 

Lag alt fra bunnen av, det sparer du mye på! Se hva du har av kjøtt og annen mat i fryseren fra før av. Tilbehør koster gjerne ikke all verden hvis du holder deg til vanlige grønnsaker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et matbudjett på 1500 i mnd, to voksne, ett barn og en baby. Går fint, det, Sjekk tilbud på butikken og kg-/literpris på produkter. Sparer utrolig mye på å ta en ekstra titt på hyllelappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1000 kr til KUN mat? Det må du vel få til... jeg er alene med en 3 åring- bruker bare 7-800 kr uka på mat o.l.

 

Du kan kutte ned på yoghurt,juice o.l denne ene uka - bak brød selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde gå så fint så! First price har billig pasta, kjøp kylling kjøtt deig på meny der er det fast pris på kr 19,- og lag pasta med kjøttdeig.

Firstprice har billige epler og gulrøtter til knasking..

 

Det burde bare egentlig ikke være noe problem. Sløyf yoghurt det er bare sukker uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoho, enten er du troll, eller så har du de dårligste økonomiske vanene i verden :P

 

Men her er et tips da: Kjøp ferske råvarer i kvanta, som gulrøtter, poteter, svinekjøtt, fiskepinner, fiskeboller, melk, mel og egg så har du grunnbasis for mye mat, så bør du kjøpe billige utgaver av grønnsaker osv sånn at du ikke bruker unødvendig mye penger.

 

For 1000 kr kan jeg handle inn råvarer og anna mat for 2 uker for å fø 2 voksne og 1 barn på 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag fiskeboller en dag:-) En boks på rema koster 8,90 om jeg ikke husker feil. Og det er nok mat til dere tre:-)

Spør om din mor/far/venninne har lyst til å be dere på middag en dag.

Du kan kutte ut yoghurten denne uken siden du tror du ikke har så mye penger. Kjøpe det billigste alternativet innen pålegg, f.eks. landlord ost (om det finnes) eller andre billigmerker.

Dessuten har man ofte noe mat i skapet, bruk opp det du finner i fryseren, kjøleskapet og skapet.

 

Og når du får penger igjen, kjøp et lite lager med pose-tomatsuppe (den er faktisk sunnere enn å lage tomatsuppen fra bunnen av selv) og andre supper som kun trenger vann. Nudler er også bra å ha på lager (ris og spaghetti er ikke dumt heller). Jeg bruker å lage stekte nudler med grønnsaker og noe kjøtt, billig og god (og sunn) middag.

 

1000 kroner ville jeg lett klart meg med på en uke. Ville ikke vært noe problem i det hele tatt, og ja, er også alene med to barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi er 2 voksne og 2 barn og bruker å handle mat for 1000 kr i uka. og vi spiser sunt, variert, grønnsaker, frukt og yogurth. bunnpris har en ting på tilbud hver dag. kjøttdeig på fredager vet jeg, og laksefilet en dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 kneipbrød = 70 kr ( sikkert billigere men)

Epler, bananer, appelsiner og kiwi for tja 150 kr

pålegg, ost+ salami+ leverpostei+ prim = 200kr

yoghurt: 40kr

 

da har du igjen 540 kr til middager:

 

Fiskegrateng( billig variant) + poteter= 50kr

Ostesmørbrød ( gratis, da du har brød og ost)

Spagetti og kjøttdeig= 60kr

hel kylling+ ris 60kr

fiskepudding+ poteter 60kr

Hjemmelaget pizza( lag en stor og du har i 2 dager) 100kr

 

Da har du igjen 210 kr til melk, juice, potetgull og grønnsaker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...