Gå til innhold

Hva tenker folk om de som ikke gidder stemme?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært og stemt, men mine venninner gidder ikke stemme. Dette er venninner på snart 30 år. Jeg synes det er overraskende faktisk, men sier ingenting. Hva synes dere? Hvor mange stemmer her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker at da er man lite oppgående (altså følger lite med i samfunnet)

En ting er om man syns de politiske partiene ikke klarer å fremme sine verdier, og dermed stemmer blankt, men å ikke stemme i det hele tatt, det er bare lite opplyst.

 

Tenker også at det kanskje er like greit, for det er sånne som kun får med seg det siste valgflesket til den som roper høyest, og stemmer det i det hele tatt ha undersøkt, lest noe om andre partier, eller tatt et standpunkt i noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener at da har man heller ingen rett itl å klage på hvordan samfunnet legges opp! Ikke på skatten, ikke på manglende barnehageplass etc etc... man har ikke brukt den muligheten man har til å påvirke og da kan man ikke komme i ettertid å klage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat dette jeg tenker også. Finner det faktisk meget merkelig og utrolig at voksne jenter ikke setter seg litt inn i dette. Og disse jentene kan klage altså. Hehe. Synes de i det minste kunne lest litt, fulgt meg litt i debatter, spørre andre og først da bestemme seg for hva de gidder å gjøre. Jeg er ikke overinteressert i politikk jeg heller, men jeg kan svare for meg når det kommer til hva de forskjellige partiene står for.

 

Du som spør om hva de tenker om meg? Hva de tenker er for meg revnende likegyldig da det ikke var spørsmålet mitt.

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forhåndsstemt, men forstår stadig bedre gruppen av "sofavelgere" som ikke vil stemme på dette syke systemet (dvs Barnevern som har rett til å melde bekymring til seg selv, abortlov, ny ekteskapslov...)

Jeg likte ikke helt å stemme, men den "skikkelige meg" sier at jeg må delta i valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...