Gå til innhold

Gutten vår er kjempe nervøs for basseng!


solfrøken-♂♂♂

Anbefalte innlegg

Han elsker å bade i eget basseng i hagen (sånn som er 3,5m diameter X 76 cm høyt) han dykker og styrer verre =)

Nå i aug begynte han i 2.klasse og nå gruer han seg såååå til svømming med skolen at han blir fysisk syk av det. Sist uke måtte jeg hente han på skolen pga oppkast... Når vi kom hjem var formen på topp og han innrømmet selv at det var pga at han grudde seg til svømming.

 

Så tenker vi... vi snakker masse med han om bassenget at det ikke er dypt, det er varmt vann osv.. Og sier at i dag tar vi turen hele familien i svømmehallen.... Noen timer før vi skulle dra blir han dårlig igjen, kvalm og vondt i magen.. Helt til vi sier at vi avlyser svømming i dag pgs at han er dårlig... Da blir han bra igjen!!!!

 

HVORDAN går vi frem for å gi han en best mulig svømmeopplevelse?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt synd at han ikke har fått opplevelsen før... men det er for sent nå.

 

Jeg tror jeg hadde valgt å snakke med ham om hva det er han gruer seg til sånn rent spesifikt. FInner du svaret på det, så er det antagelig lett å løse.

 

Dra en tur til en svømmehall med barnebasseng. Gjør det helt klart at det er i barnebassenget dere skal. Så kan han jo se på det store bassenget, og eventuelt gå uti det hvis han vil.

 

Han er da antagelig heller ikke kjent med dette med dusjen osv. La ham øve seg gjennom hyppige besøk i hallen. Snakk også med læreren om dette slik at læreren kan forberede ham på hva som skal skje og være oppmerksom.

 

Jeg er ingen ekspert i det hele tatt på dette, men dette er mitt forslag.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke gjort annet enn å snakke med han hele helgen før vi skulle dit med han selv i dag... Han sa forrige uke at kompisen hans hadde fortalt at det var kjempe dypt vann!!! Det er jo han kjempe redd for så det er nok der det begynte...

 

Men det er litt vanskelig også når han blir dårlig selv når han skal med oss og vio har fortalt flere ganger at det bassenget vi skal bade i og han med skolen er det varme lille bassenget. Han har vært i bassenget før, men det er vel 3 år siden... Ellers har han jo bada mye i basseng i syden og i sjøen på sommeren!

 

Lærerene vet at han er kjempe nervøs så de skal snakke med han de også.... Vi tenker å ta han med etter allidretten i morgen, på en kort tur i bassenget og fortsetter minst 1 gang i uken til han er 100% trygg (i tillegg til skolesvømmingen)

 

Takk for svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...