Gå til innhold

Tror dere jeg kan bli sykemeldt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Selvsagt umulig å svare på, men jeg skal til legen til torsdag er veldig nervøs..

 

For nesten 1,5 år siden begynte jeg å jobbe som hjemmehjelp, dvs mye rengjøringer. Etter bare ca fem mnd begynte jeg å få vondt i fingerleddene, bare de nest ytterste. I et halvt års tid gikk det bra, men så har det bare blitt verre.

 

Nå har jeg vondt i alle fingerleddene og i håndleddet. Litt vondt også i anklene og de siste dagene har jeg begynt å føle at det er på vei oppover mot skulderen i venstre arm. Venstre arm er verst, men har også smerter i høyre. Jeg føler meg svakere i grepet, og om nettene dovner hendene/ armene veldig. Når jeg våkner er hendene alltid veldig stive og vonde, samt litt dovne.

 

Jeg KAN jobbe, men siden dette forverres er jeg veldig redd for hvor det skal ende hvis jeg bare fortsetter. Det er vondt hver dag, men det er likevel definitivt verre de dagene jeg har jobbet. Jeg lurer veldig på hva legen kommer til å gjøre og si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han kommer vel til å stille mange spørsmål for å finne ut hva dette skyldes. Er det slitasje (høres litt voldsomt ut), er det leddgikt, er det benskjørhet, er det noe annet..?

 

Hvis det kommer av jobben din er det vel ingen løsning å bli sykemeldt (over tid). Du vil jo aldri kunne gjenoppta de samme arbeidsoppgavene i så fall. Da må du jo finne det en annen type arbeid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke være slitasje syns jeg. Han nevnte forrige gang at det var "leddgiktleddene" jeg hadde smerter i.

 

Å finne annen type arbeid er selvsagt et mål i det lange løpet, men pr idag har jeg altså bare denne jobben og å si opp stillingen uten noe annet å gå til er selvsagt uaktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bli sykemeldt dersom det er medisinske forhold som tilsier at arbeidsevnen din er redusert. Det er dette legen din skal finne ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...