Gå til innhold

Har du et godt forhold til både moren og faren din?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har selv et litt anstrengt forhold til faren min. Foreldrene mine er fortsatt gift og jeg har vokst opp i et harmonisk hjem, men har et veldig overfladisk forhold til ham.

Når vi treffes har jeg masse å snakke med mamma om, men ingenting å prate med ham om i det hele tatt. Det blir nesten litt trykket stemning om jeg blir sittende alene med ham. Er veldig glad i ham, men han har egentlig alltid vært litt fraværende. Tror ikke jeg har fått en klem av ham siden jeg var 10-11 år kanskje.

 

Er det flere som har en slikt forhold til en av foreldrene sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine foreldre er skilt og har vært det siden jeg var 3 år.

 

Jeg har et greit forhold til begge. Mamma er det vanskelig å ha diskusjoner med fordi hun tar alt personlig, pappa kan man diskutere skikkelig med uten at det ødelegger noe. Så jeg går vel bedre overens med ham da.

 

Men jeg liker godt å ikke ha for nær kontakt med noen av de. He he. Altså, hadde de ringt eller stikki innom hele tida hadde jeg følt med kvalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ja:)

 

Mine foreldre er sammen fortsatt og jeg kan vel egentlig prate med de om det meste - om jeg hadde giddet;)

Problemet med min familie er meg:)

Litt for hissig og irriterer meg over det meste. Jeg prøver å ta meg sammen, men det er ikke så enkelt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har godt forhold til mamma.

 

Pappa har jeg overhodet ikke noe forhold til, han er gift på nytt og vil ikke ha noe å gjøre med noen av oss barna fra første ekteskap. Bare nye kona, hennes barn og deres felles barn som teller. Vi fra første ekteskap ble ikke invitert i bryllupet deres engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eit OK forhold til far min, forholdet til mor mi er noko anstrengt, for å seie det mildt. Dei er framleis gifte, og det er ingen store konflikter i familien. Men eg og mor mi kjem ikkje overeins i det heile. Til det er vi for ulike, og det har vore for mange episodar i oppveksten der ho har teke parti mellom oss sysken i konflikter, eller søkt støtte hos eit av barna i konflikt med eit anna.

 

Det høyres ut som bagatellar når eg skriv det, men når det blir ofte nok blir begeret så overfullt at det ikkje er mulig å berre sette strek over i vaksen alder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine foreldre har vært gift i 34 år, og føler at jeg har et supert forhold til begge to. Det samme har mannen min.

 

Mamma kan jeg snakke med alt om, men snakker ikke like "intimt" med pappa. Uansett så føler jeg at forholdet til dem bare blir bedre og bedre, og det spesielt etter at jeg fikk barn. De er verdens beste besteforeldre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor og jeg har nok verdens beste forhold, hun har alltid vært der for meg og vi kan snakke om nesten alt. Faren min har jeg ytterst sjeldent kontakt med. Han bor i en annen by som ligger langt unna og jeg tror han er alkoholiker. Kan også være at han driver med litt stoff... Han har aldri hatt en fast jobb over lengre tid og nærmer seg nå 50 år. Han har 2 andre barn som han ikke har mye kontakt med selv om de bor i samme by som han. Barnevernet har også et øye på han for fæle ting han har gjort mot egne og andre barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et godt forhold til minmor,frem til hun døde da jeg var 18.Hadde et mere anstrengt forhold til min far den gangen,men det har heldigvis gått seg seg til og vi har nå et godt forhold:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...