Gå til innhold

Kan noen vær så snill fortelle meg hva vi gjør galt?? For tredje gang har vi fått en unge som STRITTER imot søvnen!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en baby på 4 uker. De to første ukene kun sov og spiste han. Veldig enkelt. Sovnet alltid ved puppen, og etter det kunne han sove i et par timer om han fikk ligge i armene våre. Vi kunne legge han ned, men da våknet han etter få minutter 50 % av gangene.

 

Etter to uker forandret han seg helt. Begynte å få magesmerter og ble mer urolig. Han har hatt noen kvelder med skikkelige skriketokter, så vi trodde han hadde kolikk. De to siste kveldene har han vært ganske rolig.

 

Men.... Jeg merker at dette går den gale veien. Han blir bare vanskeligere å få til å sove. Det går nesten ikke lenger an å amme han i søvn. Han hater vogna. Alltid hyl og skrik før han sovner. Tar han også i bæresjalet innimellom. da sovner han også etter litt uroligheter.

 

Men... Han våkner alltid etter kort tid. Kan sove maks 45 minutter. Og da er han langt ifra uthvilt!

 

Føler jeg bruker timer på å få han til å sovne, og så våkner han etter kort tid og så er det på'n igjen!! Nytter ikke å trille når han våkner heller, eller hoppe opp og ned i sjalet, da blir det bare hyl og skrik!! Jeg blir SLITEN av dette!

 

Kan noen fortelle hva vi gjør galt?? For tredje gang har vi fått en unge som nekter å sove, så det må være vi som gjør noe ekstremt feil her!!

 

Hvorfor kan ikke vi også for en gangs skyld få en unge som liker å sove??

 

:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ligger han tett nok? Eller ville han ligge uten et stramt teppe rundt seg? Varm? Kald? Magevondt? Allergier?

 

Det jeg er sikker på er at barn trenger å få lov til å gråte. Mange spretter opp for å holde et barn som gråter og havner da i en vond sirkel hvor barnet må holdes/vugges i søvn. La babyen din iallefall få sutre seg i søvn. La han lære å finne søvnen selv.

Ingen av mine sovnet ved pupp/flaske. Da fikk de jo ikke i seg nok mat og våknet raskt igjen pga sult.

Rutiner er også viktig når babyen blir eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke pupp ungen i søvn, legg ungen mens han fortsatt er våken (trøtt, men ikke sovende). Det har i alle fall jeg god erfaring med :-) Ikke legg ungen i stua på dagtid hvis han ikke klarer å sove lenge der, da kan det hjelpe å legge ham på soverommet hvor det er roligere.

 

Begge mine gutter sov på eget rom fra de var nyfødte, og begge to har sovet hele natta fra de var noen uker gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

 

Har prøvd å legge han ned og da har han faktisk klart å sovne selv en gang. Problemet er vel også at han er overtrøtt hele tiden, og da klarer han ikke å finne søvnen selv. Det starter med sutring og ender med intens hyling.

 

Føler vi er inne i en ond sirkel som vi ikke klarer å komme oss ut av...

 

Er så sliten at jeg egentlig orker å tenke så mye og finne løsninger...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...