Gå til innhold

hvilken alder er det greit å begynne å prøve på barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

 

Jeg er 21 år, blir 22.

 

- vært sammen med samboer i 2.5 år.

- begge har fast jobb, med grei inntekt.

- vi har hus med stort uteareal

- vi har 2 gode bilder

 

jeg synes 21 er perfekt alder for oss siden vi har ALT vi trenger å begge er sikkre i sin sak!

 

hva synes dere er kriteriene for å begynne å få barn? :)

 

 

håper på mange svar!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det viktigste er at man har lyst på barn, er trygg på forholdet, og har evne til å forsørge et barn. Var selv 21 år da jeg fikk min eldste (planlagt ja, han var 24 år), og deretter 23 år, 26 år og 28 år når jeg fikk de andre tre barna. Har aldri angret på at vi valgte å få barn på det tidspunktet. Vi hadde da vært sammen i nærmere 6 år, hadde leilighet, bil og var i god gang med studiene. For oss passet det perfekt å bli unge foreldre :-) Er nå 30 år, vi har snart vært sammen i 15 år, og er mer lykkelig enn noen gang. Men, jeg tenker at alder er av liten betydning her, livssituasjon er viktigst. Likevel, jeg synes kanskje man bør være over 18-19 år i det minste, og ferdig med vgs, før man planlegger å få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk barn når jeg var 20 år. Skulle ønske vi hadde ventet noen år, selv om vi hadde mye på stell. Nå er jeg 26 år og ser at jeg skulle nok ventet til rundt denne tiden. Er nok en grunn til at vi fortsatt har kun ett barn. Nr 2 kommer nok ikke før om noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemt å si at barnet ikke var planlagt. Ville aldri planlagt barn i så tidlig alder. Derfor passer vi på at vi venter med nr 2 til vi er klare for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har funnet han/hun du skal dele livet med og har økonomi til å ta deg av barnet.

 

Det høres det ut som om dere har i boks, så da er det jo bare å sette i gang!

 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var selv 25 når jeg fikk første (ikke planlagt) og jeg er veldig glad for at jeg ikke fikk før, men ville helst vært 27+

 

Jeg synes dere har alt på stell, når det gjelder hus, bil, jobb, samboerlengde.

 

Men jeg ville anbefalt dere å vente litt. Det er veldig mye som skjer med kropp, tanker osv i begynnelsen av 20 åra. Det er også lurt å få betalt ned litt gjeld samt reise og gjøre andre ting dere har lyst til som BARE kjæresten!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ung mamma selv, og elsker datteren min over alt på jord.

 

Men dette må du tenke godt over. Du har MANGE år på deg til å få barn. Når du først får et barn, så er du bundet for resten av livet, det blir ikke en dag uten ansvar eller bekymring resten av livet. Hadde jeg vært deg så hadde jeg "levd livet" nå. Gjøre kjekke ting med venner og lignende. Det er ikke alltid så rosenrødt som det ser ut til å være foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...