Gå til innhold

Hvordan finner man ut om magemusklene er vokst sammen etter fødsel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har to barn. 5 år siden siste fødsel. Veier litt for mye (163 høy, vekt 60kg). Det meste av fettet er på mage og rompe/lår.

 

Magen står ut og jeg ser gravid ut i 5 mnd, noe jeg ikke er. Hvordan kan jeg finne ut om det utstående mage handler kun om formye fett eller om også magemusklene ikke henger sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine magemuskler spriker ganske godt..

 

Når jeg legge meg på ryggen og tar en sit-ups (med korsryggen i gulvet) får jeg mange fingre mellom magemusklene. De skal jo ligge helt inntil hverandre, men det gjør de ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor måler du magemusklene med fingrene? rett over navel?

 

Jeg får der ca en fingertupp mellom magemusklene, betyr det at mine ikke er vokst sammen? Kan det være grunn til min "gravidemage"? Kan det være andre grunner?

 

Hvordan får man bort en slik struttende "gravidemage" når man ikke er gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle har sammenvokste magemuskler da. Det ser man på de forskjellige gravidmagene f.eks. de som har sammenvokste muskler beholder midjen og ser ikke gravide ut bakfra og de som ikke har sammenvokste muskler får bredere gravidmager.

 

Mange tror det handler om gutt- og jentemage, noe som ikke stemmer overhodet da jeg har vært gravid med både og og alle tippet gutt hver gang fordi de ikke så jeg var gravid bakfra og magen var spiss og liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eeeeeh, litt for mye?! 163 cm høy og 60 kg??

Folk som deg gjør meg kvalm. Du aner ikke hva jeg hadde gitt bare for å vært på 60-tallet engang..... Og jeg er lavere enn deg. Mye lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør deg kvalm?

 

Om HI føler hun har en normalvekt på 57 kilo og skal ned 3 for å komme dit har da ingenting med deg å gjøre. Du kan da ikke seriøst mene at alle som er "bare" 5 kilo for tunge skal holde kjeft og ikke spørre om råd fordi DU veier 15 kilo for mye?

 

Kanskje på tide å heve blikket littegranne og ikke bare tenke på seg selv hele tiden?

 

Det svaret du fikk over her forundrer meg, er det virkelig sant at noen har sammenvokste muskler og andre ikke? Jeg har hatt mage fremover i alle mine svangerskap, magen har ikke vært synlig bakfra, men likevel har jeg mage cm med åpning mellom mine magemuskler. Magen strutter fra rett under puppene og er stor hele veien ned. Veier for mye jeg også, skal ned 15 kilo, men magen blir ikke flat uansett. Når jeg strammer magemusklene får jeg ihverfall 3 fingre imellom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her.

 

Tusen takk for alle svar.

 

Når det gjelder svar på sammenvokste magemuskeler eller ikke, forstår jeg at jeg er i et grenseland. Jeg får en finger i mellom på "magemuskel testen", men forstår at man kanskje skal opp i 2-3 fingre i mellom for å snakke om adskilte muskler.

 

Da er det kanskje trening på muskel og holdning som bør prøves ut ;-)

 

Når det gjelder vekt, så skrev jeg at jeg veier LITT for mye. Jeg er 42 år gammel og ble gravid første gang i alder av 35. Da hadde jeg veid 52 kg de siste 15 årene. Nå veier jeg 60, det er helt greit (høyde 163), men ut fra min " vanlige voksen vekt før barn", synes jeg ett par tre til fem kg ned ville være greit ut fra hva min kropp har hatt som vane og veie.

 

Jeg snakker IKKE om at jeg er overvektig, men jeg veier helt klart mer nå enn før og for alt jeg vet kan min struttende mage være resultat av disse kiloene og ikke adskilte magemuskler, det er det jeg prøver å finne ut av.

 

Hi :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...