Gå til innhold

Er det sånn at alt dere ikke er enige i, vil dere melde til barnevernet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kan bare snakke for meg selv og NEI, jeg det ville ikke falle meg inn å melde alt jeg ikke er enig i til barnevernet.

Er det snakk om vold, rus eller annen tydelig omsorgssvikt så ville jeg meldt fra. Utover det så har jeg en stemme og den kan også brukes til å snakke med foreldrene (feks. "det så ut somom Ola ble litt kald på lekeplassen i dag. men han har kanskje en tykkere jakke hjemme?")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bygda jeg bor i er det et stort problem at mange melder inn urimelige ting til bv. Bv må bruke masse tid på å ha møter med foreldre som er meldt inn fordi en eksvenninne er sjalu, for nabokjerringen mener ungene hopper for lenge på trampolinen, fordi blomsterbedd ikke er luket i, fordi en unge hilste på nabodama i gata og dermed er ukritisk til fremmede, fordi ungen satt 50 meter i forsetet i bilen ...ja, u name it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vold, misbruk og omsorgsvikt skal meldes! ingen tvil om det, men når det er snakk om blomsterbedd og hårsveis så syns jeg det er greit å tenke sitt for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig, jeg melder alt jeg ikke er enig i.

 

Har en unge på seg en orange jakke så melder jeg for JEG er ikke enig i at det er en pen farge. Dersom foreldre har mer enn 3 år mellom barna sine så melder jeg også fordi JEG mener mindre aldersfoskjell er bedre.

 

Hadde jeg visst hvem du var så hadde jeg meldt deg fordi JEG synes du spør så vannvittig dumme spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg syns er bra, er at det viser at terskelen for å tørre å melde fra kanskje er blitt lavere. Det er jo ikke lett å melde andre uansett. Og bare melde fordi en ikke er helt enig i vanlige valg, tror jeg neppe noen gjør.

 

En annen ting jeg har lagt merke til her inne, er at folk egentlig er livredde barnevernet. Og det er jo ikke noe vits i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...