Gå til innhold

Noen som har sønn/sønner med en amerikaner, jøde eller muslim? ang. omskjæring...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er ikke ute etter en debatt ang omskjæring av gutter, jeg vet at de fleste nordmenn er veldig i mot dette. Jeg er kun interessert å høre om andres erfaringer, som har barn med en hvor dette ofte praktiseres.

 

Jeg har sagt til mannen min at jeg synes det er vanskelig å gjøre dette i Norge på grunn av fordommer. Dersom vi hadde bodd i USA hadde det muligens være annerledes. Mannen respekterer dette, men jeg tror han synes det er litt synd/rart at sønnen hans ikke skal omskjæres.

 

Noen som har vært i et slikt dilemma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Jeg har sagt til mannen min at jeg synes det er vanskelig å gjøre dette i Norge på grunn av fordommer"

 

Vanskelig pga. fordommer? Pga. fordommer????? Hva med at det er vanskelig og forkastelig å skulle skjære i kroppen til et lite barn helt uten medisinsk grunn??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som sagt ikke ute etter en debatt. Og jeg har allerede bestemt meg for at vår sønn ikke skal omskjæres så slapp av! Men personlig så ser jeg ikke noe galt i å omskjære guttebarn. Dette praktiseres mange steder i verden. Det er et meget enkelt inngrep når barna er babyer, og det gis lokalbedøvelse. Husk at dette praktiseres av rundt 70 prosent i USA, et land som har høyst oppegående leger.

 

Jeg vil ikke gjøre set her i Norge, for jeg vet hvor mye kjeft vi kommer til å få. Det er faktisk den eneste grunnen ja.

 

 

Men, jeg var i utgangspunktet ute etter råd/meninger fra andre som har vært i samme situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i samme situasjon som dere og fikk beskjed av helsesøster at det var flere steder som gjennomførte dette.

Vi fikk beskjed om at det var best å gjøre dette før barnet var 3måneder da man slipper narkose da.

Vi var på et privat sykehus i Askim.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd i USA med min amerikanske mann. Vi omskar ikke sønnen vår av den grunn. Er økende motstand mot det i USA også og ferske tall viser at under halvparten lider denne skjebnen.

 

Du ville ikke ha en debatt om omskjæring, men sett dere inn i hva dere er i ferd med å gjøre mot barnet deres før dere tar en så liten, men viktig ting bort fra sønnen deres.

 

Her er en side verdt å besøke: http://www.norm.org/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet ingenting om omskjæring av gutter tydeligvis. At en million fluer spiser møkk betyr ikke at det smaker godt av den grunn.

 

Det er utrolig smertefullt å bli omskåret, selv med bedøvelse. Kjønnsorganer er kroppens mest følsomme sted og ingen lokalbedøvelse vil virke godt nok her.

 

Jeg har vært med på en omskjæring av en nyfødt gutt i USA. Det er fremdeles en av de jævligste tingene jeg har vært med på og ingenting kan forsvare slik mishandling! Gutten lå fastbundet på et plastbrett og hylte til stemmen forsvant for ikke å snakke om legningstiden etterpå.

 

Forhuden har dessuten tusenvis av nerver og har en funkjon. Bare spør Christoffer Schau som kan fortelle før og etter historien!

 

Skam dere som gjør dette mot barna deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke si meg enig med HI men at gutter får dette utført i en alder av 3 mnd er "bedre" enn jenter som blir omskjært i 6-7 års alderen. Guttene husker ikke selve mishandlingen, men det gjør jentene.

Jeg mener at ALL omskjæring burde være forbudt overalt. Det er en unødvendig ting som blir praktisert fordi noen syke mennesker mente det burde være slik.

Tortur rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor blander du kvinnerlig omskjæring inn i dette? Så fordi det er værre at jenter blir omskåret så er det greit at gutter blir det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"When we men discuss our feelings about circumcision, no one listens, not even doctors. I'm one of the millions of men who doesn't like being circumcised. I wish I had been able to scream at the doctors, "Hands off, its mine!""

 

Det skulle ikke vært mulig å bestemme noe slikt på vegne av andre. Hvorfor kan ikke kulturer som omskjærer vente til barna er voksne til å bestemme selv? Dersom det er så lurt å være omskåret som de vil ha det til så ville de jo stått på rekke og rad foran kniven i en alder av 20.

 

Fordi de vet at når menn har oppdaget forhudens gleder, så kvitter de seg ikke med den frivillig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15.37 her

 

Kan ikke du lese 15.41?? Står det noen plass at jeg mener at det er greit for gutter? Jeg sa min mening om saken, og min mening var? Les engang til da ditt nek! ALL omskjæring burde vært forbudt!

 

Og jeg håper du HI får en smekk om du gjennomfører denne torturen på barnet ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sammenligner omskjæringen av jenter og gutter og kaller sistnevnte "bedre"

 

Skjønner ikke hvorfor. Det er nemlig det argumentet mange som omskjærer sønnene sine bruker, at det er ikke så ille som med jenter.

 

two wrongs don't make a right. Jeg skjønner bare ikke behovet for å "bare" ta med at det ene er "bedre" enn det andre selv om jeg fint klarer å lese at du er imot begge deler.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...