Gå til innhold

Hvor ofte har dere svigermor på besøk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er i en litt kinkig situasjon. Svigermor nærmest krever å komme hit opptil flere ganger i uka! Jeg og samboer jobber begge fulltid, har sønnen vår i barnehage, prøver å trene 3 ganger i uka, husarbeid osv. Som dere andre tipper jeg. I tillegg ønsker min mor og min far (de er skilt) å se oss ca en gang i uka. Føler at alle vil ha en bit av oss og at hverdagen er så hektisk. Likevel synes jeg det er fair at alle får en dag i uka med barnebarnet (selv om vi da allerede er oppe i 3 av 7 dager).

 

Prøvde å foreslå en dag i uka for henne, men hun ble pissed. Bare krav og press, hun klarer virkelig å gjøre selv trivelige ting utrivelig. Hva skal jeg si og gjøre? Er jeg helt urimelig? Nå bør det også nevnes at hun er verdens mest slitsomme å ha på besøk, skal snakke i ett sett, legger seg borti alt og stresser opp ungen vår. Aller helst skulle jeg likt å kun hatt besøk en gang i mnd.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke hatt besøk av svigers siden gutten vår ble født. (Han er 14 mnd nå!!!)

Alikevel ringer hun opp til flere ganger i uka for å minne oss på å huske å besøke dem...

 

Du får bare forklare henne at barnet har flere besteforeldre som ønsker å være sammen med barnebarnet sitt og at dere vil ha litt fri noen dager i tillegg. Så får hun bare bli så fornærma hun vil, evt la sønnen hennes ta den praten med henne så slipper du å være syndebukken! :)

Håper det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja syns ikke det er rett at man skal føle sånn mas og press nesten hver dag! Får jo helt avsmak.. Hun sitter jo og maser mens hun er her om når hun skal komme neste gang. Skikkelig innpåsliten. Man får litt noia.

 

Er vanskelig det der, man vil jo være hyggelig og grei svigerdatter, men hun gjør meg rett og slett gal. Forrige gang hun passa lillegutt så dro vi en snartur på butikken imens. Da jeg kom tilbake hadde hun lagt seg med han under dyna mi og tatt med bikkja si i senga vår! Hun skulle visstnok legge ungen, han var så trøtt. Ble mildt sagt overrasket. Svigermor er den siste jeg ønsker å ha under dyna mi.

 

Tror løsningen kommer når vi kjøper bil. Da kan samboer ta med sønnen vår for å besøke henne så slipper jeg å ha henne her.. :D

 

HI

 

12:35: litt drøyt at de ikke har vært på besøk enda!! En mellomting mellom min og dine kunne vært greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud - hun kunne prøvd seg å gjøre oppstyr om jeg hadde sagt fra om at hun ikke kan komme flere dager i uken, det har vi rett og slett ikke tid til. Hun må forstå at dere har et liv. Kan ikke mannen din si fra til henne, jeg mener, det er hans mor.

 

Min svigermor er ikke her jevnlig heldigvis. Hun er også sånn som blander seg og begynner å rydde der hun mener det er rot o.l. og det går meg å nervene, skjønner jo hva hun prøver på.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!Enig, ønsker heller ikke besøk i det hele tatt. Problemet med å ha henne som barnevakt er at hun aldri vil gå. Da sitter hun her hele kvelden. *Blæh* OG jeg stoler ikke på henne sammen med sønnen min. Hun kan finne på å gå fra han mens han sitter i badekaret, sovne på sofaen mens han vandrer rundt alene (han er 15 mnd), kræsje når de kjører bil (hun er en elendig sjåfør!) eller miste barnevogna når de går tur (hun synes den er så skrekkelig tung og har nesten mistet den en gang før!).

 

Er så vanskelig dette, vil ikke såre samboer heller, men han ser jo hva jeg mener. Tror det vil være en bra løsning for alle dersom han tar med sønnen vår dit i stedet for at hun skal sitte her på våre 50 kvm og plage livet av meg. Men spørs om han gidder å dra dit... :P

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hun skal absolutt rydde! Og da finner jeg ingenting etterpå. Klager over rot og skitt. Ikke så lett å ha det plettfritt i liten leilighet når man har småbarn i hus. Blir så irritert. Samboer har sagt ifra til henne en gang før og det endte i storkrangel.. Jaja, kanskje det som må til da. Hun har jo problemer, tør tydeligvis ikke være alene en eneste ettermiddag (for ja, hun plager andre også med besøk hele tiden).

 

...men er jo ikke så lett å foreslå at hun skal søke hjelp heller..... Driver alle til vanvidd og det er tydeligvis bare jeg som tør å si ifra.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke svigermor, men min mamma!!! Føler av og til at jeg er gift med to personer, min mann og mamma fordi hun kommer innom 2-3 ganger i uka, ringer hver dag og skal vite alt vi driver med, hva ungene har gjort hver dag i løpet av dagen, planer for hver helg etc etc... Vi bor ca. 15 min biltur fra hverandre....

 

Har begynt å sette litt grenser rundt ting, ikke fortelle alt som skjer, sier ikke fra når det er sommeravslutning etc i barnehagen fordi da forventer hun at HUN er selvsagt der... Synd det har blitt sånn, men jeg føler meg av og til som jeg er 12 år som prøver å bo hjemmefra og hun er min verge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor er her alt fra en gang i mnd til fler dager i uken. Hun bor ikke så langt unna å kan finne på å stikke innom når hun er ute å kjører eller har vært en annen plass.

Hun bruker ikke å bli så lenge, men stikker innom for å si hei.

For meg gjør det ingenting. Hun er en hærlig dame og vi kommer godt overens.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor er på besøk på bursdagene våre + kanskje en gang i jula eller noe sånn - og de bor 5 min kjøretur unna!

 

Det var veldig stas med vår eldste da han ble født, men så ble de mormor og morfar tre år etter, og etter de har de helt glemt oss! I mange år gikk vi på besøk til dem, men når det aldri blir gjengjeldt og de aldri ringer for å høre hvordan det går hos oss, har hvertfall jeg gitt opp. Jeg ser dem som sagt til bursdager og jul, og snakker såvidt hvis jeg møter dem i sentrum, men ellers eksisterer de ikke for meg. Jeg har brukt nok tid av livet mitt til å irritere meg over dem.

 

Men jeg har vondt av samboeren min som blir så til de grader oversett av sin egen familie. Det er ingen konflikt eller noe, de bare bryr seg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bor svigersønn dessverre et stykke unna, skulle gjerne hatt oftere besøk for mine barns skyld. at du har skilte foreldre, og dermed må bruke to dager for dem, er en dårlig unnskyldning. Da bør også svigersene dine få to dager per uke. Er det så mye, så får foreldrene dine dele og ta annenhver gang. Sett deg inn i svigermors sted, du prioriterer din side...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så ofte. Heldigvis.

 

Altså hun er hyggelig. Men vi er voksne og ønsker ikke besøk så ofte. Vi har fire sett besteforeldre og trenger alenetid de få gangene vi har fri også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, en kan da ikke telle timer her. Det er svigermor det står, forresten, ikke svigerforeldre. Om dette var millimeterpresisjon kan hun ikke få mer enn HIs mor. Og så må fedrene få hver sin dag.

 

Men det er ikke slik det funker i praksis, en kan ikke forlange noe som helst. Om en får beskjed om at en dag i uka holder, må en inrette seg etter det, enten en liker det eller ikke og uavhengig av hva andre får...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan ikke svigermor, eller _noen andre_, KREVE å komme hit og de har NULL grunn til å bli pissed og bli utrivilelige. Jeg kunne ikke gitt mer faen og det går utover dem selv. Så jeg syns du skal stå på dit, om du vil ha henne der en dag i uka - så skal hun høre på deg. Hvis du vil ha henne der en gang annenhver uke - så skal hun høre på deg og mannen din, det er deres familie og dere bestemmer selv.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sjeldent at snart 3-åringen vår ikke vet hvem hun er.... Vi har reist dit og vært langhelger, men nå gidder vi ikke mer når hun aldri tar seg tid til oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...